Indyjski oddział Disney+ testuje mobilną subskrypcję serwisu
Kolejny duży serwis VoD postanowił dotrzeć do klientów za pośrednictwem abonamentu przeznaczonego wyłącznie na urządzenia mobilne. Disney+ przetestuje nową formę subskrypcji na indyjskich użytkownikach.
Kolejny duży serwis VoD postanowił dotrzeć do klientów za pośrednictwem abonamentu przeznaczonego wyłącznie na urządzenia mobilne. Disney+ przetestuje nową formę subskrypcji na indyjskich użytkownikach.
W ostatnich miesiącach przyrost nowych subskrybentów w platformach VoD wyraźnie wyhamował, po fali pandemicznej fascynacji usługami filmowymi nadszedł czas małej stagnacji. Ale są rynki, na których o żadnej stagnacji nie ma mowy. Netflix w ostatnim kwartale rozliczeniowym pozyskał w rejonie Azji i Pacyfiku aż milion nowych klientów, co pozwoliło z nawiązką zrekompensować odejście 433 tysięcy subskrybentów ze Stanów Zjednoczonych oraz Kanady.
Za tym niewątpliwym sukcesem mógł stać pomysł wdrożenia w Indiach budżetowego abonamentu mobilnego, który pozwala korzystać z serwisu wyłącznie na małym ekranie, ale za zauważalnie niższą kwotę subskrypcji – równowartość ok. 2,7 dolara miesięcznie. Disney najprawdopodobniej pozazdrościł Netflixowi tej funkcji i zapowiedział wdrożenie autorskiego abonamentu mobilnego, za który indyjscy użytkownicy zapłacą jedynie 6,7 dolara rocznie.
W nowej ofercie indyjskiego Disney+ Hotstar znajdziemy trzy plany taryfowe. Obok mobilnego, który pozwala oglądać filmy w HD na jednym urządzeniu przenośnym, klienci mają jeszcze do dyspozycji pakiet Super oraz Premium. Ten pierwszy wyceniono na równowartość ok. 12 dolarów rocznie i pozwala korzystać z serwisu na dwóch urządzeniach jednocześnie w tym m.in. za pośrednictwem aplikacji webowej. Z kolei najdroższy plan taryfowy za ok. 20 rocznie dolarów pozwoli korzystać z platformy na czterech urządzeniach oraz oglądać treści w 4K. Plany pojawią się w ofercie Disney+ 1 sierpnia 2021 roku.
Na razie nic nie wskazuje na to, aby równie atrakcyjne oferty subskrypcyjne pojawiły się także na innych, zachodnich rynkach. Wdrożenie pakietu mobilnego w Indiach związane jest m.in. z lokalną strukturą użytkowników internetu, którzy w znacznej mierze łączą się z siecią za pośrednictwem smartfonów i znacznie rzadziej niż na Zachodzie korzystają z internetu stacjonarnego.
Dopasowanie oferty abonamentowej do warunków rynkowych oraz średnich płac w regionie pozwoliło Netfliksowi zwiększyć dynamikę przyrostu użytkowników. I jeśli wszystko pójdzie bez zbędnych komplikacji, podobną ścieżką podąży wkrótce Disney+.
Źródło: Engadget
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1977, kończy 47 lat
ur. 1966, kończy 58 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1992, kończy 32 lat