Microsoft patentuje matę do gier VR

W sieci pojawił się dość intrygujący dokument, który opisuje matę przeznaczoną do ustalania pozycji gracza podczas korzystania z gogli VR. Za projektem stoją inżynierowie Microsoftu.

W sieci pojawił się dość intrygujący dokument, który opisuje matę przeznaczoną do ustalania pozycji gracza podczas korzystania z gogli VR. Za projektem stoją inżynierowie Microsoftu.

Emil Borzechowski

Emil Borzechowski

Tagi:  vr 
UWAGA! TA TREŚĆ TO PLOTKA, CZYLI MOŻE OKAZAĆ SIĘ PRAWDĄ, ALE NIE MUSI.

Immersję wirtualnej rzeczywistości można przełamać w ułamku sekundy. Wystarczy za mocno zaangażować się w walkę z cyfrowym wrogiem, alby strącić monitor albo z impetem wpaść na ścianę. Pracownicy Microsoftu postanowili rozwiązać ten problem. Inżynierowie korporacji opracowali specjalną matę podłogową, która ułatwiła rozeznanie się w fizycznej przestrzeni podczas korzystania z gogli VR.

Na trop patentu opisującego ten dość nietypowy gadżet natrafili dziennikarze serwisu Variety. W dokumencie opisano matę gamingową wyposażoną w adaptacyjny układ haptyczny, który wibrowałby w momencie zbliżania się użytkownika do granicy pola gry. Dzięki temu systemowi gracze uniknęliby przypadkowego wpadania na meble bądź ściany w salonie.

A to nie wszystko, co miałaby do zaoferowania taka mata. System haptyczny przesyłałby także informacje o położeniu użytkownika do oprogramowania. Pozwoliłoby to precyzyjnie określić jego położenie w przestrzeni, a co za tym idzie - uniezależniłoby systemy VR od wszelkiego rodzaju kamer bądź czujników ruchu. Ponadto mata mogłaby automatycznie uruchamiać rozgrywkę w momencie, w którym gracz stanąłby na z góry ustalonej pozycji startowej.

Dziennikarze Variety zwrócili uwagę na jeszcze jeden istotny aspekt - wniosek złożono w urzędzie 2 kwietnia 2018 roku, już po zakończeniu produkcji Kinecta. A ten kontroler ruchu wraz z Xbosem pojawiły się w dokumencie, co może sugerować, że Microsoft wciąż rozważa wejście na konsolowy rynek VR. Warto jednak pamiętać, że mamy tu do czynienia wyłącznie z patentem, a nie gotowym rozwiązaniem. Choć pomysł Microsoftu na usprawnienie technologii VR wygląda interesująco, nie możemy mieć pewności, czy ten gadżet kiedykolwiek trafi do dystrybucji.

Źródło: techradar.com / Zdjęcie: USPTO

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV