Netflix chętniej wybieranym źródłem seriali niż telewizja. Nowy raport z USA

Netflix okazuje się miejscem, w którym większość amerykańskich widzów wyszukuje swoich ulubionych seriali. Platformy streamingowe pokonują telewizję już drugi rok z rzędu.

Netflix okazuje się miejscem, w którym większość amerykańskich widzów wyszukuje swoich ulubionych seriali. Platformy streamingowe pokonują telewizję już drugi rok z rzędu.

Michalina Reda

Michalina Reda

Tagi:  netflix 

Platformy streamingowe z bazami filmów, seriali i programów, drugi rok z rzędu prześcignęły standardową telewizję - tak wynika z corocznego raportu opublikowanego przez Hub Entertainment Research, w którym widzowie ze Stanów Zjednoczonych mieli wskazać gdzie przede wszystkim wyszukują ulubionych filmów i seriali.

W badaniu wzięło udział 1700 widzów z USA w wieku 16-74 lat - każdy miał w domu szerokopasmowy dostęp do Internetu. Ankieta została przeprowadzona w październiku tego roku, a widzowie mieli wybrać jeden ulubiony serial z ubiegłego roku, który oglądają regularnie - do najczęściej wskazywanych należały This Is Us, The Good Doctor, The Good Place, Ozark czy Game of Thrones. Jak się okazuje, aż 56% widzów wybiera źródła internetowe, podczas gdy 44% dalej pozostaje wiernymi telewizji (w 2017 roku ta różnica wynosiła tylko 4 punkty procentowe, a zatem możemy mówić o wzroście tej tendencji). Przy tym wszystkim, po raz pierwszy w historii to właśnie Netflix został okrzyknięty źródłem online, z którego najchętniej korzystają widzowie oglądający online - tę konkretną platformę streamingową wskazało aż 32% respondentów (podczas gdy źródła telewizyjne wskazywało tylko 26% ankietowanych).

Netflix a telewizja - raport
źródło: Hub Entertainment Research / rbr.com

Jeśli chodzi o widzów oglądających ulubione seriale w Internecie, aż 35% dowiaduje się o nich za pośrednictwem reklam i ogłoszeń w mediach społecznościowych. 29% z tego grona korzysta w tym celu ze standardowych przekazów reklamowych. W przypadku użytkowników korzystających ze standardowej telewizji, aż 54% zbiera informacje na temat swoich ulubionych produkcji właśnie z telewizji, a tylko 20% korzysta w tym celu z mediów społecznościowych.

Źródło: rbr.com / zdjęcie główne: materiały prasowe

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV