Nowojorscy policjanci będą szkolić się w wirtualnej rzeczywistości
Nawet jeśli technologia VR nie przyjmie się na rynku gamingowym, może spotkać się ze sporym zainteresowaniem na rynku biznesowym. Na przykład posłuży do wyszkolenia policjantów, jak mają reagować w trakcie strzelanin.
Nawet jeśli technologia VR nie przyjmie się na rynku gamingowym, może spotkać się ze sporym zainteresowaniem na rynku biznesowym. Na przykład posłuży do wyszkolenia policjantów, jak mają reagować w trakcie strzelanin.
Służby mundurowe od dawna prowadzą szkolenia terenowe, które mają przygotować funkcjonariuszy na to, co może przydarzyć się podczas służby. Niestety, w fizycznym świecie istnieją ograniczenia, które uniemożliwiają przetestowanie wielu scenariuszy w zmiennych warunkach. Nieustanne modyfikowanie i przebudowywanie placów szkoleniowych byłoby po prostu zbyt kosztowne. Rozwiązaniem tego problemu może okazać się sięgnięcie po rzeczywistość wirtualną.
Funkcjonariusze nowojorskiej policji wezmą udział w programie treningów VR, które nauczą ich, jak powinni postępować w razie wybuchu strzelaniny. John O’Connell, zastępca szefa ds. zwalczania terroryzmu NYPD, chwali ten rodzaj szkoleń, gdyż pozwalają na stosunkowo niewielkiej przestrzeni przećwiczyć wiele scenariuszy wydarzeń. Przeprowadzenie takich szkoleń jest szybsze, prostsze i bardziej immersyjne, przez co mają charakteryzować się większą skutecznością niż nauczanie prowadzone metodą tradycyjną. Na razie program VR ma charakter pilotażowy, ale jeśli sprawdzi się w nowojorskich warunkach, prawdopodobnie zostanie zastosowany na szeroką skalę na terenie Stanów Zjednoczonych.
Zwłaszcza że korzyść z takich szkoleń jest podwójna - z jednej strony funkcjonariusze mogą na własnej skórze sprawdzić się w konkretnych sytuacjach, z drugiej zaś zobaczyć, jak inni poradzili sobie z danym wyzwaniem. Nawet jeśli nie każdy komisariat będzie miał dostęp do treningów VR, w teorii każdy policjant będzie mógł doszkalać się na podstawie poczynań jego kolegów, którzy uczestniczyli w wirtualnej akcji.
Nowojorski projekt jest dobrym przykładem na to, że dobrze zaprojektowane doświadczenie VR może przyjąć się na rynku. Owszem, większość z nas nie dysponuje na tyle dużym salonem, aby odtworzyć podobne szkolenia we własnym domu. Ale jeśli gogle wirtualnej rzeczywistości spowszednieją - do czego mogą przysłużyć się takie biznesowe projekty jak ten zaprezentowany w Nowym Jorku - być może gry pokroju PayDay 2 VR spowszednieją i powstanie więcej FPS-ów wykorzystujących tę technologię.
Źródło: Ubergizmo / Zdjęcie: Eyewitness News ABC7NY
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1987, kończy 37 lat
ur. 1969, kończy 55 lat
ur. 1991, kończy 33 lat
ur. 1947, kończy 77 lat
ur. 1955, kończy 69 lat