System rozpoznawania twarzy zadba o to, aby młodzi chińscy gracze nie grali po nocy
Tencent wdrożył nową metodę autoryzacji tożsamości do chińskich gier mobilnych. Sztuczna inteligencja przeanalizuje twarz użytkownika, aby uniemożliwić nieletnim granie w nocy.
Tencent wdrożył nową metodę autoryzacji tożsamości do chińskich gier mobilnych. Sztuczna inteligencja przeanalizuje twarz użytkownika, aby uniemożliwić nieletnim granie w nocy.

Chiny wyznaczyły ostry kurs walki z uzależnieniem od gier wśród najmłodszych użytkowników. Już w 2019 roku uchwalono prawo, które zabrania nieletnim grania pomiędzy godziną 22 a 8 rano oraz wyznacza maksymalny czas, jaki młodzi mogą spędzić przed ekranem. W trakcie dni szkolnych limit ten wynosi 90 minut, a w weekendy – 3 godziny.
Wprowadzenie suchych przepisów oczywiście w żaden sposób nie uniemożliwiłoby grania po nocy, dlatego wraz z uchwaleniem tego prawa wdrożono mechanizmy autoryzacji użytkownika. Firma Tencent odpowiedzialna za dystrybucję większości topowych gier w Chinach wykorzystywała w tym celu system weryfikacji dowodów tożsamości, ten jednak okazał się niedoskonały. Młodzi gracze obchodzili ograniczenie poprzez korzystanie z dokumentów swoich rodziców. Aby rozwiązać ten problem Tencent wprowadził do swoich produkcji narzędzie Midnight Patrol wykorzystujące technologię rozpoznawania twarzy do blokowania gier w godzinach nocnych.
System wdrożony 5 lipca jest częścią inicjatywy Balanced Online Entertainment System, która ma ułatwić walkę z uzależnieniem od gier. Midnight Patrol trafił do przeszło 60 gier mobilnych w tym do takich hitów jak Honor of Kings czy Game for Peace. Nowe narzędzie aktywuje się, kiedy użytkownik włączy monitorowaną grę w godzinach objętych restrykcją, wyda w niej konkretną kwotę czy spędzi określony czas. Wówczas program wysyła do Tencent zgłoszenie weryfikacyjne, a gra wyświetla na ekranie prośbę o weryfikację pośrednictwem systemu rozpoznawania twarzy.
Zgodnie z zapewnieniami Tencent firma nie przechowuje skanów twarzy użytkowników i bazuje na danych dostarczonych przez centralny system ewidencji ludności. Co więcej, proces weryfikacji nie przebiega automatycznie – jeśli ktoś odmówi zeskanowania twarzy, gra po prostu wyłączy się, gdyż potraktuje danego użytkownika jak niepełnoletniego odbiorcę.
Nowym systemem nie będą objęte także tytuły pecetowe pokroju League of Legends. W ich przypadku nie zachodzi potrzeba weryfikacji przy wykorzystaniu technologii rozpoznawania twarzy.
Źródło: The Verge



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

