Sztuczna inteligencja może zagrozić aktorom głosowym z branży gier
Mod do gry Wiedźmin 3 pokazał, jak może wyglądać przyszłość gier komputerowych. Przyszłość, w której aktorzy głosowi zostaną zepchnięci na margines przez wysoce wyspecjalizowane algorytmy sztucznej inteligencji.
Mod do gry Wiedźmin 3 pokazał, jak może wyglądać przyszłość gier komputerowych. Przyszłość, w której aktorzy głosowi zostaną zepchnięci na margines przez wysoce wyspecjalizowane algorytmy sztucznej inteligencji.
Nieoficjalna modyfikacja do Wiedźmina 3, A Night to Remember, może rozpalić dyskusję o granicach wykorzystania sztucznych inteligencji w grach komputerowych. Jej autor nie tylko wzbogacił wiedźmińskie uniwersum o nowe wątki fabularne, nikich340 dodał także nowe, w pełni udźwiękowione ścieżki dialogowe dla głównego bohatera. I być może nie byłoby w tym niczego kontrowersyjnego, gdyby nie fakt, że Doug Cockle, który był anglojęzycznym głosem Geralta, nie brał udziału w tym przedsięwzięciu.
Nikich340 wykorzystał bowiem w swojej pracy algorytm sztucznej inteligencji CyberVoice wyszkolony w analizie i rekonstrukcji głosu, aby odwzorować to, w jaki sposób Cockle odegrał Geralta w grze od CD Projekt RED. Dzięki wykorzystaniu potencjału technologii uczenia maszynowego był w stanie wiernie odwzorować brzmienie głosu bohatera oryginalnej produkcji. Efekt pracy sztucznej inteligencji możemy usłyszeć na poniższym nagraniu:
Takie podejście do pracy z grami komputerowym może budzić obawy o przyszłość lektorów w tej gałęzi cyfrowej rozrywki. Skoro amatorowi udało się wtłoczyć głos aktora do swojego moda, duże studia nie będą miały problemu, aby również pójść tą ścieżką. Za kilka lat może okazać się, że zatrudnianie znanych i cenionych aktorów na potrzeby udźwiękowienia gier będzie nieopłacalne. W końcu odpowiednio wyszkolona sztuczna inteligencja pozwoli zautomatyzować proces generowania linii dialogowych pod ściśle wyznaczone kryteria.
Dziennikarze serwisu Input Magazine, którzy dogłębnie zbadali ten temat, zauważyli, że trend wirtualizacji głosu budzi poważne obawy lektorów. Ci niebezpodstawnie obawiają się o swoją przyszłość w świecie, który dąży do bezwzględnej automatyzacji:
Choć działanie modera może wydawać się kontrowersyjne, branża prędzej czy później będzie musiała zmierzyć się z wyzwaniem związanym z popularyzacją tak zaawansowanych systemów sztucznej inteligencji. Jeśli upowszechnią się, sektor gier może zmienić się nie do poznania.
Źródło: Futurism
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat