Sense Arena – hokeiści NHL przenoszą treningi do VR
Wirtualna rzeczywistość trafiła na lodowisko dla profesjonalistów. Aplikacją Sense Arena zainteresowały się zespoły NHL, które wykorzystają ją w procesie treningowym.
Wirtualna rzeczywistość trafiła na lodowisko dla profesjonalistów. Aplikacją Sense Arena zainteresowały się zespoły NHL, które wykorzystają ją w procesie treningowym.
Szkoleniowy potencjał wirtualnej rzeczywistości docenili przedstawiciele wielu sektorów gospodarki. Dzięki możliwości zwirtualizowania doświadczeń pracownicy mogą zapoznać się z najróżniejszymi scenariuszami, z którymi przyjdzie im zmierzyć się na co dzień. Nic dziwnego, że po tę technologię sięgnęli również przedstawiciele sportu. Możliwość wielokrotnego odtworzenia takiego samego przebiegu zagrywek ułatwi przepracowania indywidualnych problemów każdego z zawodników.
Do grona odbiorców tej immersyjnej technologii dołączyły zespoły hokejowe z NHL, dzięki zastosowaniu aplikacji Sense Arena mogą podszkolić swoje umiejętności w wirtualnej przestrzeni. Co prawda pierwotnie doświadczenie powstało z myślą o szkoleniu bramkarzy, ale w toku ewolucji wdrożono nowe programy, z których skorzystają zawodnicy grający na innych pozycjach.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez NHL.com z Sense Arena korzysta obecnie co najmniej 10 drużyn z liki NHL. W skład zestawu treningowego wchodzą gogle Oculus Quest 2, uchwyty umożliwiające zamontowanie kontrolerów na kiju hokejowym i rękawicach, oprogramowanie oraz skrzynka do transportu wszystkich elementów. Całość kosztuje 700 dolarów, a do tej ceny należy doliczyć 99 dolarów miesięcznej subskrypcji.
Dzięki Sense Arena gracze mogą podszkolić się m.in. w odczytywaniu zamiarów zawodników atakujących bramkę, śledzeniu pozycji krążka czy bronieniu strzałów. Z kolei dzięki trybowi Shot Replay każdy udany atak można prześledzić zarówno z pozycji nacierającego, jak i bramkarza, aby lepiej zrozumieć błędy popełnione w obronie.
Niezwykle interesująco prezentuje się zaplecze aplikacji dla bramkarza. Aby jak najwierniej oddać sytuacje, do których może dojść na boisku, wykorzystano nagrania prawdziwych graczy podających sobie krążek. Dopiero kiedy jeden z nich odda strzał, pozycja krążka jest przekładana na ruch jego wirtualnego odpowiednika, z którym bramkarz może wejść w interakcję.
Jak przystało na klasyczną aplikację treningową, w Sense Arena nie zabrakło także systemu monitorowania postępów poczynionych przez każdego z graczy. Dane te są przesyłane do platformy chmurowej, za pośrednictwem której trener może śledzić mocne i słabe strony każdego z zawodników. I choć Oculus Quest 2 nie pozwala precyzyjnie mierzyć położenia wszystkich kończyn gracza, nawet tak prosty zestaw VR świetnie sprawdza się w roli interaktywnego treningu.
Źródło: Road to VR
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1986, kończy 38 lat
ur. 1985, kończy 39 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1978, kończy 46 lat