Unity ze wsparciem dla technologii NVIDIA DLSS
Kolejny duży silnik graficzny zostanie przystosowany do współpracy z technologią NVIDII poprawiającą płynność gier. Deweloperzy pracujący na Unity pod koniec roku zyskają dostęp do NVIDIA DLSS.
Kolejny duży silnik graficzny zostanie przystosowany do współpracy z technologią NVIDII poprawiającą płynność gier. Deweloperzy pracujący na Unity pod koniec roku zyskają dostęp do NVIDIA DLSS.
Jednym z najważniejszych narzędzi wypuszczonych przez NVIDIĘ przy okazji premiery kart z linii RTX był Deep Learning Super Sampling (DLSS). Pod tą nazwą skrywa się sztuczna inteligencja wykorzystująca potencjał sieci neuronowych do automatycznego skalowania obrazów do wyższej rozdzielczości.
NVIDIA zdawała sobie sprawę z tego, że generowanie realistycznie wyglądających odbić mocno obciąża nawet najwydajniejsze układy RTX, dlatego zwróciła się w stronę tej technologii, aby usprawnić proces ray tracingu. Po włączeniu DLSS komputer renderuje rozmiar w niższej rozdzielczości, a następnie wykorzystuje sieci neuronowe do przeskalowania obrazu do docelowego rozmiaru. Wykorzystanie DLSS pozwala zachować wysoką płynność obrazu przy jednoczesnym podbiciu finalnej jakość grafiki.
Pierwszym środowiskiem graficznym, które uzyskało natywne wsparcie dla tej technologii, jest silnik Unreal Engine. Zespół Epic Games wydał na początku 2021 roku specjalną wtyczkę, dzięki której można zaimplementować to narzędzie w projektowanej grze za pośrednictwem kilku prostych kliknięć. Pod koniec roku do Unreal Engine dołączy Unity, tym samym dwa najpopularniejsze środowiska graficzne dla twórców gier pozwolą w pełni wykorzystać potencjał DLSS, niezależnie od tego, na jaką platformę projektują swoje dzieła.
Warto zauważyć, że wdrożenie DLSS na szeroką skalę może przysłużyć się przede wszystkim deweloperom pracującym nad grami dla Nintedo Switcha. Jeśli plotki krążące po sieci sprawdzą się, Switch Pro będzie kompatybilny z tą technologią, a co za tym idzie, dzięki wsparciu ze strony sieci neuronowych nowa konsola może umożliwić uruchamianie gier w 4K po zadokowaniu jej i wpięciu do telewizora.
Zobacz także:
Źródło: NVIDIA
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1976, kończy 48 lat
ur. 1982, kończy 42 lat
ur. 1977, kończy 47 lat
ur. 1979, kończy 45 lat
ur. 1954, kończy 70 lat