Disney+ pod lupą UOKiK. Czy promocja platformy wprowadzała w błąd?
Decyzja UOKiK powinna zapaść w ciągu kilku tygodni.
Decyzja UOKiK powinna zapaść w ciągu kilku tygodni.
Platforma Disney+ zadebiutowała na Polskim rynku 14 czerwca 2022 roku, co było wydarzeniem bardzo wyczekiwanym przez wielu kino- i serialomaniaków. W bibliotece już w chwili startu platformy znajdowało się ponad 800 filmów i 1000 seriali, a także 150 oryginalnych produkcji platformy. Od tego czasu ta liczba prawdopodobnie jeszcze wzrosła. Aby przyciągnąć użytkowników, Disney+ oferuje nowym i powracającym subskrybentom różne promocje, by zachęcić ich do wykupienia abonamentu.
Disney+ podpadł UOKiK?
Jedna z reklam zachęcających do wykupienia abonamentu w serwisie Disney+ znalazła się pod lupą UOKiK, który sprawdza, czy nie wprowadzała ona potencjalnego klienta w błąd. Wszystko za sprawą sposobu przedstawienia informacji, w tym układu graficznego oraz wielkości czcionki. UOKiK sprawdzi, czy reklama mogła sugerować inną wysokość opłat niż w rzeczywistości.
Specjalna promocja była dostępna we wrześniu z okazji Disney+ Day i umożliwiała wykupienie abonamentu w cenie 6,99 złotych zarówno starym, jak i nowym klientom. Oferta dotyczyła jednak tylko jednego miesiąca, UOKiK ma sprawdzić, czy informacja o powrocie do ceny wyjściowej po jednym miesiącu była wystarczająco jasna.