Stray: co o grze sądzi kocia behawiorystka?
Czy główny bohater zachowuje się jak prawdziwy kot?
Czy główny bohater zachowuje się jak prawdziwy kot?
Kocia behawiorystka, JoAnna Puzzo, wzięła udział w jednym z odcinków popularnego kanału YouTube, GameSpot, którego twórcy często dzielą się filmikami na temat najnowszych gier. Tym razem tematem stał się tytuł pod tytułem Stray. Fabuła gry opiera się właśnie na kocie, który po separacji od swojej rodziny zostaje zdany sam na siebie i musi znaleźć sposób, aby uciec z opuszczonego miasta. Specjalistka przeanalizowała jego historię i wyjawiła, czy zwierzę w prawdziwym świecie zachowywałoby się podobnie do bohatera.
Stray - kocia behawiorystka o grze
Gra Stray cieszy się popularnością zarówno wśród użytkowników platformy Steam, jak i właścicieli konsoli PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Poza samą grą o opuszczonym kocie sporym zainteresowaniem wśród internautów cieszą się także jej gameplaye, dzięki którym widzowie mogą przekonać się, jak bohater pokonuje przeszkody w nieprzewidywalnym środowisku. Na jeden z filmików zwróciła uwagę JoAnna Puzzo, która miała okazję poznać typowe kocie zachowania między innymi dzięki aktywnemu prowadzeniu schroniska dla zwierząt, Battersea Dogs & Cats Home.
Pierwszą rzeczą za, którą kocia behawiorystka pochwaliła grę Stray, jest fakt, że jej zdaniem twórcy trafnie przedstawili to, że koty są zdolne do tego, aby specjalnie strącać przypadkowe rzeczy, które staną na ich drodze, ze stołów oraz półek. Kolejną realistyczną rzeczą w zachowaniu kota według kobiety jest jego pionowe drapanie. W ten sposób zwierzę zaznacza bowiem swoje terytorium i pozostawia chemiczny zapach, aby łatwiej trafić z powrotem z oznaczone miejsce. Co ciekawe, Puzzo potwierdziła, że gdyby prawdziwy kot spotkał robota, tak jak ten z gry, prawdopodobnie również pocierałby je w nogi na powitanie.
W przypadku gry Stray specjalistka była jednak wyraźnie zirytowana tym, że główny bohater za bardzo kuleje po zranieniu się w łapę, co sprawia, że nie zachowuje się do końca naturalnie. Ponadto, Puzzo stwierdziła również, że prawdziwy kot z pewnością nie czułby się aż tak komfortowo z plecakiem na plecach, jak bohater gry.
Poniżej możecie zobaczyć filmik, w którym na grę Stray reaguje kocia behawiorystka, JoAnna Puzzo: