Apple patentuje system rozpoznawania przeszkód w VR
W sieci pojawił się kolejny dokument, który świadczy o postępujących pracach Apple nad technologią wirtualnej rzeczywistości. Firma opatentowała rozwiązanie ułatwiające poruszanie się w VR.
W sieci pojawił się kolejny dokument, który świadczy o postępujących pracach Apple nad technologią wirtualnej rzeczywistości. Firma opatentowała rozwiązanie ułatwiające poruszanie się w VR.
Apple nie dysponuje konsumencką wersją urządzenia do obsługi wirtualnej rzeczywistości, ale w sieci co i rusz pojawiają się plotki świadczące o tym, że korporacja prowadzi pracę nad autorskim systemem VR. Na początku sierpnia na stronie amerykańskiego urzędu patentowego opublikowano dokument opisujący technologię informowania o przeszkodach w wirtualnej rzeczywistości.
Na ślad dokumentu złożonego w marcu tego roku i opublikowanego 13 sierpnia natrafiła redakcja serwisu Apple Insider. We wniosku znajdziemy opis technologii do „wykrywania fizycznych granic podczas zanurzenia w otoczeniu wirtualnej rzeczywistości”. Mamy tu zatem do czynienia z rozwiązaniem przypominającym wirtualne ściany stosowane w najpopularniejszych systemach VR do oznaczania granic pola gry.
System Apple ma pracować w oparciu o dwie odległości graniczne. Przekroczenie pierwszej z nich wyświetli w VR wskaźnik skorelowany z obiektem, z którym mamy szansę wejść w kolizję. Kiedy przekroczymy kolejną granicę, oprogramowanie może wyświetlić wizualną reprezentację części fizycznego świata dzięki wykorzystaniu kamery zamontowanej na szczycie gogli. Jeśli technologia Apple będzie działać dokładnie tak, jak opisano w patencie, będzie przypominać bardziej zaawansowaną wersję systemu Guardian od Oculusa. Kiedy korzystając z gogli Rift zbliżamy się do granicy pola gry, Guardian wyświetla czarno-białą reprezentację rzeczywistości. Rozwiązanie Apple miałoby działać bardziej subtelnie i przenosić do VR tylko fragment naszego otoczenia, te elementy, z którymi możemy wejść w bezpośrednią kolizję.
Patent korporacji prezentuje jeszcze jeden ciekawy pomysł. Firma opisała metodę przenikania się świata wirtualnego z rzeczywistym, która do złudzenia przypomina sposób przechodzenia do Świata Pośredniego z Mrocznej wieży Stephena Kinga. Jeśli tuż za użytkownikiem znajdzie się jakaś fizyczna przeszkoda, system może od razu aktywować drugą granicę i wyświetlić przed naszymi oczami fizyczną rzeczywistość. W takim przypadku obraz z aplikacji VR będzie wyświetlał się wewnątrz cyfrowych drzwi. Dopiero kiedy przekroczymy ich próg – a co za tym idzie, znajdziemy się w bezpiecznej odległości od przeszkód – w pełni powrócimy do krainy VR.
Wniosek patentowy nie precyzuje, w jaki sposób obiekty w przestrzeni miałyby być rozpoznawane i definiowane, skupia się na programowym rozwiązaniu problemu fizycznych przeszkód w VR. Ale już sam fakt, że taki patent złożono w tym roku świadczy o tym, że Apple nadal na poważnie rozważa wejście na rynek wirtualnej rzeczywistości.
Źródło: UploadVR
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat