Cyberpunk 2077 – Jason Schreier ujawnia kontrowersyjne kulisy powstawania gry. Twórcy odpowiadają
Jason Schreier przeprowadził rozmowy z byłymi pracownikami CD Projekt RED i ujawnił nowe informacje na temat powstawania gry Cyberpunk 2077. Na słowa te zareagował Adam Badowski, szef studia.
Jason Schreier przeprowadził rozmowy z byłymi pracownikami CD Projekt RED i ujawnił nowe informacje na temat powstawania gry Cyberpunk 2077. Na słowa te zareagował Adam Badowski, szef studia.

Jason Schreier, amerykański dziennikarz, obecnie związany z serwisem Bloomberg, ponownie postanowił przyjrzeć się problemom gry Cyberpunk 2077. Na swoim Twitterze opublikował serię obszernych wpisów, w których ujawnia między innymi informacje na temat kulis powstawania tej właśnie produkcji. Zdradza tam między innymi, że choć pierwszy teaser pojawił się w roku 2013, to właściwe prace wystartowały dopiero trzy lata później. Pokazany w 2018 roku fragment rozgrywki, który prezentowano na branżowych targach, nazywa zaś „niemal całkowitą fałszywką”.
Dziennikarz miał też rozmawiać z pracownikami CD Projekt RED, którzy przyznali, że nie wierzyli w premierę w roku 2020. Innego zdania byli jednak włodarze studia – zapewniali o „magii CDP RED”, czyli wierze we własne możliwości, na którą dowodem miał być wielki sukces poprzedniego dzieła, Wiedźmina 3. Osoby spoza Polski skarżyły się też na Polaków, którzy w rozmowach często mieli porozumiewać się w ojczystym języku, wbrew zasadom panującym w studio.
Na wpisy Schreiera zareagował Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED. Zapewnia on, że targowe demo nie było fałszywe, a różnice między nim a końcową grą są zupełnie normalne i wynikają z tego, że był to materiał, nad którym prace cały czas trwały. W dalszej części możemy przeczytać, że wycięcie z Cyberpunk 2077 pewnych elementów czy mechanik to również normalny etap procesu twórczego i nic nowego w branży. Badowski stwierdza też, że dziennikarz rozmawiał zaledwie z 20 pracownikami, w tym takimi, którzy opuścili już szeregi studia, a więc nie do końca musi to oddawać nastroje panujące w ekipie tworzącej grę. Na koniec dodaje, że w firmie język angielski wykorzystywany jest we wszystkich wiadomościach, rozmowach i w trakcie spotkań, jednak poza tym pewne grupy komunikują się w swoich językach i jest to coś zupełnie normalnego.
Przypominamy, że Cyberpunk 2077 dostępny jest na PC, konsolach PlayStation 4 i Xbox One. W styczniu i lutym mają pojawić się duże aktualizacje, a pod koniec roku zadebiutuje update do wersji na PS5 i Xbox Series X/S.
Źródło: twitter.com



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

