Cyberpunk 2077 miał zadebiutować w kwietniu tego roku, ale twórcy zdecydowali się na przesunięcie premiery na wrzesień. Za powodem opóźnień rzekomo ma stać słaba optymalizacja na współczesnych konsolach, szczególnie na pierwszym modelu Xboksa One. Teraz głos w tej sprawie zabrał Cory Barlog, reżyser i scenarzysta gry God of War.  Twórca przygód Kratosa uważa, że opóźnienie premiery jest w takich sytuacjach czymś zupełnie naturalnym i koniecznym, jeśli chce się, by finalny produkt został w pełni ukończony i zoptymalizowany już na etapie produkcyjnym.
Nie mogę mówić za całą branżę, więc proszę kolegów o skorygowanie, jeżeli mają inne doświadczenia, ale mam wrażenie, że jest sprawdza się to w przypadku większości tytułów. Są bardzo brzydkie, dopóki nie przestają takie być. Czyli zazwyczaj dopiero pod koniec prac - napisał Barlog na Twitterze.
Dla mnie nie ma niczego wstydliwego czy nikczemnego w tym, że gra nie funkcjonuje dobrze w trakcie procesu produkcyjnego. Wszyscy oczywiście chcielibyśmy wydać najbardziej płynny i możliwie w największym stopniu pozbawiony błędów tytuł. Czasami (w większości sytuacji) nam się udaje. Innym razem nie. Ale nigdy nie jest tak, że nie próbowaliśmy - dopowiada.
Cyberpunk 2077 - premiera 17 września 2020 roku na PC, Google Stadia, PlayStation 4 i Xbox One.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj