EA: Standardowy model sprzedaży gier umrze
Chris Evenden, wiceprezes ds. kontaktów z inwestorami w EA, jest zdania, że gaming czeka to samo, co spotkało telewizję, czyli serwisy typu Netflix.
Chris Evenden, wiceprezes ds. kontaktów z inwestorami w EA, jest zdania, że gaming czeka to samo, co spotkało telewizję, czyli serwisy typu Netflix.
Tradycyjne kupowanie gier odejdzie do lamusa? Tak uważa Chris Evenden z EA, który stwierdził w jednym z wywiadów, że branżę czekają nieuchronne zmiany i wejście na rynek takich serwisów jak Netflix czy Spotify, lecz oferujących gry wideo.
Czytaj także: Zabij Odmieńca. Premierowy zwiastun Dishonored: Death of the Outsider
Podczas konferencji Deutsche Bank Technology Conference, Chris Evenden, wiceprezes ds. kontaktów z inwestorami w EA, wyraził swoją opinię dotyczącą przyszłości gier wideo i sposobu ich dystrybucji. Jego zdaniem popularność Netflixa i Spotify sprawi, że na rynku pojawią się serwisy oferujące w ramach subskrypcji dostęp do katalogu gier. EA zresztą już to czyni w ramach EA Access i Origin Access na PC i Xbox One.
- Uważam, że nieuchronne jest przejście gier na system, na który świat muzyki i wideo przeszedł już jakiś czas temu. Zobaczymy to w grach tak samo, jak stało się ze Spotify i Netfliksem w innych gałęziach biznesu - mówi Evenden.
Czy rzeczywiście słowa wiceprezes ds. kontaktów z inwestorami będą miały przełożenie na rzeczywistość i kupno gier w pudełkach odejdzie do lamusa? Póki co niewiele na to wskazuje, ale przyszłości nie można być pewnym.
Źródło: gamesindustry.biz / fot. EA
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat