EA: Standardowy model sprzedaży gier umrze
Chris Evenden, wiceprezes ds. kontaktów z inwestorami w EA, jest zdania, że gaming czeka to samo, co spotkało telewizję, czyli serwisy typu Netflix.
Chris Evenden, wiceprezes ds. kontaktów z inwestorami w EA, jest zdania, że gaming czeka to samo, co spotkało telewizję, czyli serwisy typu Netflix.
Tradycyjne kupowanie gier odejdzie do lamusa? Tak uważa Chris Evenden z EA, który stwierdził w jednym z wywiadów, że branżę czekają nieuchronne zmiany i wejście na rynek takich serwisów jak Netflix czy Spotify, lecz oferujących gry wideo.
Czytaj także: Zabij Odmieńca. Premierowy zwiastun Dishonored: Death of the Outsider
Podczas konferencji Deutsche Bank Technology Conference, Chris Evenden, wiceprezes ds. kontaktów z inwestorami w EA, wyraził swoją opinię dotyczącą przyszłości gier wideo i sposobu ich dystrybucji. Jego zdaniem popularność Netflixa i Spotify sprawi, że na rynku pojawią się serwisy oferujące w ramach subskrypcji dostęp do katalogu gier. EA zresztą już to czyni w ramach EA Access i Origin Access na PC i Xbox One.
- Uważam, że nieuchronne jest przejście gier na system, na który świat muzyki i wideo przeszedł już jakiś czas temu. Zobaczymy to w grach tak samo, jak stało się ze Spotify i Netfliksem w innych gałęziach biznesu - mówi Evenden.
Czy rzeczywiście słowa wiceprezes ds. kontaktów z inwestorami będą miały przełożenie na rzeczywistość i kupno gier w pudełkach odejdzie do lamusa? Póki co niewiele na to wskazuje, ale przyszłości nie można być pewnym.
Źródło: gamesindustry.biz / fot. EA
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat