Nowy wygląd Facebooka - beta testy weszły do Polski. Sprawdzamy

Facebook nowy wygląd testuje na użytkownikach w Polsce. Jak prezentuje się serwis Marka Zuckerberga w obiecanym minimalizmie?

Facebook nowy wygląd testuje na użytkownikach w Polsce. Jak prezentuje się serwis Marka Zuckerberga w obiecanym minimalizmie?

Emil Borzechowski

Emil Borzechowski

Tagi:  facebook 

Nowy wygląd Facebook zapowiedział już podczas tegorocznej konferencji F8. Portal miał zyskać na klarowności, rozwinąć się w kierunku wygodnej aplikacji. Planowano maksymalnie uprościć wszystkie elementy interfejsu, aby odbiorca mógł skupić się przede wszystkim na kierowanym do niego przekazie. Nowa szata graficzna miała sprawić, że na pierwszy plan wyskoczy to, co najważniejsze, czyli materiały prezentowane w strumieniach danych. I wygląda na to, że udało się dotrzymać słowa. 

Facebook Portal TV – inteligentna kamera telewizyjna

Co zmienia się w Facebooku po aktualizacji serwisu? Część redakcji naEKRANIE.pl ma już dostęp do beta testów odświeżonego interfejsu. Nowy wygląd Facebooka przywodzi na myśl skrajny minimalizm. Osiągnięto go między innymi poprzez wyraźne wydzielenie lewej belki zawierającej menu z aktualnie przeglądanej sekcji, np. listę subskrybowanych kanałów wideo czy ustawienia administrowanej strony. Dzięki temu wzrok skupia się głównie na szerokiej, szarej szpalcie, w której posty stanowią element dominujący. Ciekawie rozwiązano także zakładkę Watch, gdzie komentarze wyświetlają się obok materiałów filmowych. Do tej pory video na Facebooku było trudne w zarządzaniu, a komentarze często niewidoczne. 

Limetown - Jessica Biel w serialu od Facebook Watch. Oficjalny zwiastun

Na poniższych przykładach widać, jak zmienił się interfejs w poszczególnych sekcjach portalu:

Zmiany Facebooka w 2019 r. z pewnością znajdą swoich zwolenników i przeciwników, ale raczej ich nie unikniemy. Facebook robi co może, aby zatrzymać przy sobie jak najwięcej użytkowników, którzy coraz częściej narzekają na to, że serwis niegdyś zrzeszający znajomych i służący do wymiany opinii, powoli zmienia się w platformę przesyconą treściami reklamowymi. Administracja liczy na to, że poprawa wyglądu pozwoli uatrakcyjnić ten nieco już skostniały serwis. 

Jak oceniacie zmiany Facebooka? Czekamy na Wasze komentarze. 

Źródło: Zdjęcie: Facebook

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV