Facebook rzuca rękawicę Netflixowi
Ciekawe informacje dochodzą nas po ogłoszeniu wyników finansowych Facebooka za czwarty kwartał 2016 roku. Koncern Marka Zuckenberga, jeszcze niedawno sukcesywnie odbijał użytkowników Snapchatowi, a teraz chce powalczyć o widzów Netflixa i YouTube’a.
Ciekawe informacje dochodzą nas po ogłoszeniu wyników finansowych Facebooka za czwarty kwartał 2016 roku. Koncern Marka Zuckenberga, jeszcze niedawno sukcesywnie odbijał użytkowników Snapchatowi, a teraz chce powalczyć o widzów Netflixa i YouTube’a.
Jak podaje The Wall Street Journal, firma z Menlo Park tworzy aplikację, która będzie skoncentrowana na treściach wizualnych. I mówimy tu zarówno o wideo nadawanym na żywo, jak i produkcjach oryginalnych. Ponoć prace nad ofertą programową już trwają. Tak jak i rozmowy z przedsiębiorstwami medialnymi, na temat licencji na długie formy, jak to określono: programów o telewizyjnej jakości.
Przedsięwzięcie miałoby sens tym bardziej, gdyż Facebook od pewnego czasu rozpycha się na rynku z całych sił, by zdobyć jak największą część tortu internetowej reklamy wideo, która jest o wiele bardziej intratna w porównaniu z jej tekstowymi, czy graficznymi odpowiednikami. Jednak bardzo otwartym pytaniem pozostaje model biznesowy całego przedsięwzięcia. Z opisu wynika, iż będziemy mieli tutaj do czynienia z czymś więcej, niż to co obecnie robi Netflix. Produktem niekoniecznie płatnym, niekoniecznie skoncentrowanym wyłącznie na filmach i serialach. Najpewniej pojawią się również widowiska sportowe i bloki informacyjne na żywo oraz programy rozrywkowe i poradnikowe, które obejrzymy z reklamami.
Czytaj także: Opis fabuły Transformers: Ostatniego rycerza
Aplikacja ma trafić na samym początku na urządzenia oferujące telewizję hybrydową. Byłoby to znaczące umocnienie pozycji Facebooka na rynku reklamowym i nowa droga dotarcia do aktywnych użytkowników, których - jak właśnie podano - firma ma aż 1,84 miliarda. Jednocześnie w zeszłym roku wygenerowała ponad 10 miliardów dolarów zysku netto.
Może to być jakaś osłoda, po przegranym właśnie procesie sądowym z ZeniMax, developerem gier z Dallas. Gigant ma wypłacić 500 milionów dolarów odszkodowania w związku z naruszeniem praw autorskich i naruszeniem umowy o zachowaniu poufności.
Źródło: wsj.com / zdjęcie główne:
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1975, kończy 49 lat
ur. 1945, kończy 79 lat