Japońska agencja stworzyła wirtualną modelkę
Postępująca informatyzacja społeczeństwa może zagrozić kolejnej grupie pracowników. Tym razem na celowniku technologii znalazła się branża modowa.
Postępująca informatyzacja społeczeństwa może zagrozić kolejnej grupie pracowników. Tym razem na celowniku technologii znalazła się branża modowa.
W ciągu ostatnich kilkunastu lat zrobiono ogromny postęp w dziedzinie grafiki komputerowej. Wystarczy przypomnieć sobie, jak wyglądały takie gry z początku tysiąclecia jak V-Rally 3 czy Grand Theft Auto: Vice City i zestawić je np. z Project CARS 3 czy Battlefield V. Jak się jednak okazuje, nie tylko branża gamingowa skorzystała na tym postępie. Technologia CGI zrewolucjonizowała także kino, a wkrótce może przyczynić się do utraty pracy przez część modeli i modelek.
Poznaj Immę, japońską wirtualną modelkę, która istnieje wyłącznie jako trójwymiarowy model 3D.
Dziewczyna, na którą spoglądasz, jest dziełem japońskiego studia graficznego ModelingCafe, które specjalizuje się w tworzeniu m.in. hiperrealistycznych postaci ludzkich. Imma to jeden z ich najlepszych produktów, który szturmem wdarł się do japońskiego świata mody i zawładnął okładkami kolorowych magazynów. Imię bohaterki pochodzi od japońskiego słowa "ima" oznaczającego "teraz" i ma informować odbiorcę, że już dziś jesteśmy świadkami narodzić futurystycznej technologii rodem z dzieł SF. Przyszłość, w której nasi idole istnieją wyłącznie wirtualnie, co niepokojąco przypomina wizję zarysowaną przez William Gibson w książce Idoru.
Każde ze zdjęć Immy jest dziełem studia graficznego, a proces ich produkcji przebiega dwuetapowo. Najpierw przygotowywana jest sceneria oraz aktor, który przybiera pozę modelki, potem wykonuje się wstępne zdjęcie. Następnie fotografia jest poddawana obróbce - studio ustawia w odpowiedniej pozycji trójwymiarowy model głowy Immy i renderuje go w taki sposób, aby na pierwszy rzut oka nie dało się spostrzec, że mamy do czynienia z cyfrową postacią. Oczywiście wprawny widz dostrzeże pewne niedoskonałości, które wpędzą go do doliny niesamowitości, ale te niedociągnięcia nie przeszkodziły Immie w wybiciu się w świecie mody.
Co ciekawe, działalność modelki nie ogranicza się wyłącznie do "pozowania" dla kolorowych magazynów. Imma prowadzi własnego Instagrama i Twittera, czynnie udzielając się za ich sprawą w branży modowej. W jej twitterowej biografii znajdziemy następujący wpis:
Być może jest jeszcze zbyt wcześnie, aby wieścić nadejście idoli rodem z gibsonowskiego Idoru, na naszych oczach rodzi się jednak trend, który w przyszłości może zaowocować odebraniem pracy wielu modelom i modelkom. Wszak cyfrową twarz można poddawać dowolnym modyfikacjom, alby perfekcyjnie pasowała do ideału piękna wymyślonego przez specjalistów z branży modowej.
Źródło: mymodernmet.com / Zdjęcie: Instagram, Imma.gram
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1973, kończy 51 lat
ur. 1966, kończy 58 lat
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1966, kończy 58 lat
ur. 1959, kończy 65 lat