Microsoft zawiesza testy xCloud dla iOS-a
Project xCloud lada moment wejdzie w fazę wdrożeniową, ale posiadacze urządzeń z iOS-em nie wykorzystają jego potencjału. Usługa znika z testów i prawdopodobnie w najbliższym czasie nie pojawi się na iPhone’ach.
Project xCloud lada moment wejdzie w fazę wdrożeniową, ale posiadacze urządzeń z iOS-em nie wykorzystają jego potencjału. Usługa znika z testów i prawdopodobnie w najbliższym czasie nie pojawi się na iPhone’ach.
Microsoft wycofuje testową wersję xClouda z iOS-a, kończąc przygodę ze strumieniowanem gier z chmury na urządzenia mobilne od Apple. Korporacja poinformowała osoby partycypujące w projekcie, że ich udział w programie wstępnych testów zakończy się z dniem 11 sierpnia, ale wyłącznie użytkownicy sprzętów z Androidem otrzymają dostęp do pełnej wersji platformy.
Firma wydała krótkie oświadczenie w tej sprawie w odpowiedzi na prośbę ze strony dziennikarzy The Verge:
Niestety, xCloud już od początku nie miał łatwo w mobilnym środowisku Apple. Wstępne testy platformy były mocno ograniczone, do udziału w nich zaproszono tylko 10000 użytkowników, a jedyną dostępną grą było Halo: Kolekcja Master Chief. Nie jest to jedyny przypadek ograniczania działania aplikacji tego typu na sprzęcie z Cupertino. Użytkownicy iPhone’ów oraz iPadów nie pograją także poprzez Google Stadię czy GeForce NOW, a Valve musiało stoczyć wielomiesięczną walkę z Apple, zanim udało się wdrożyć do App Store Steam Linka.
Jak zauważają redaktorzy The Verge, na przeszkodzie do wdrożenia gamingowych serwisów streamingowych na iOS-a stoi kilka przeszkód formalnych związanych z regułami App Store. Po pierwsze Apple pozwala aplikacjom mobilnym korzystać ze zdalnego klienta tylko w obrębie konsol bądź serwerów należących bezpośrednio do użytkownika i to funkcjonujących w tej samej sieci. Drugim punktem zapalnym jest kwestia mikropłatności, na których Apple chciałoby zarabiać – jeśli gry streamowane za pośrednictwem usług tego typu miałyby mechanizm mikrotransakcji, firma chciałaby pobierać prowizję ze sprzedaży cyfrowych dóbr.
Ten drugi problem prawdopodobnie udałoby się rozwiązać, ale kwestia strumieniowania w ramach tej samej sieci jest nie do przeskoczenia. Główną ideą istnienia chmurowych serwisów gamingowych jest odpalanie gier za pośrednictwem zdalnych serwerów. A Apple nie chce zgodzić się na wpuszczenie usług tego typu do App Store.
Tym samym po xCloud od 15 września sięgną wyłącznie posiadacze urządzeń z Androidem oraz komputerów z Windowsem, którzy opłacą subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate. Fani Apple na granie w chmurze będą musieli jeszcze poczekać.
Źródło: The Verge
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat