NVIDIA nauczyła sztuczną inteligencję, jak odtworzyć Pac-Mana
Nvidia postanowiła w efektowny sposób uczcić 40. rocznicę powstania Pac-Mana. Firma zaprojektowała sztuczną inteligencję, która sama nauczyła się zasad tej kultowej gry.
Nvidia postanowiła w efektowny sposób uczcić 40. rocznicę powstania Pac-Mana. Firma zaprojektowała sztuczną inteligencję, która sama nauczyła się zasad tej kultowej gry.
Na rynku nie brakuje sztucznych inteligencji wyszkolonych w procesie uczenia maszynowego. Wielokrotnie na łamach naEKRANIE pisaliśmy o botach grających m.in. w Dota 2, ale nowy eksperyment NVIDII jest odmienny od tego, co dotychczas mieliśmy okazję obserwować. Firma postanowiła stworzyć algorytm, który zrozumie zasady gry i będzie w stanie zrekonstruować je od podstaw, bez wsparcia ze strony programistów. W ten nietuzinkowy sposób uczczono 40. rocznicę powstania Pac-Mana.
Inżynierowie NVIDII zaprezentowali sztucznej inteligencji GameGAN 50 tysięcy partii, które posłużyły za materiał szkoleniowy. Algorytm nie otrzymał jednak do analizy ani jednej linijki kodu, wszystkiego nauczył się na drodze obserwacji. Kilka dni spędzonych na przetwarzaniu materiału źródłowego wystarczyło, aby oprogramowanie w pełni pojęło zasady funkcjonowania tego tytułu. Sztuczna inteligencja była w stanie nie tylko zrozumieć wizualne aspekty Pac-Mana jak np. wygląd i sposób kreacji plansz, lecz także reguły gry. Algorytm prawidłowo rozpoznał i wykorzystywał power-upy, był wstanie ustalić, w jaki sposób porusza się gracz oraz jak zachowują się poszczególne duchy, główni antagoniści.
Efekt pracy GameGAN można zobaczyć na poniższym materiale:
Pac-Man zrekonstruowany przez sztuczną inteligencje nie jest pozbawiony wad, ale według inżynierów NVIDII jest najlepszym dowodem na to, że algorytmy SI mogą zrewolucjonizować branżę gamingową i zautomatyzować część najbardziej czasochłonnych procesów, w tym tych o charakterze kreatywnym.
Korporacja twierdzi, że GameGAN mógłby posłużyć m.in. do tworzenia nowych poziomów, postaci a nawet samych gier. Warto zauważyć, że wdrożenie sytemu z punktu widzenia dewelopera byłoby bezproblemowe. Wymagałoby jedynie zaprezentowania algorytmowi zapisu rozgrywki, gdyż w przypadku GameGAN-a nie trzeba integrować narzędzia z silnikiem gry, aby wykorzystać jego potencjał.
Źródło: Nvidia
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat