Rojst to nowy, polski serial kryminalny, który jest oryginalną produkcją platformy Showmax. Dobro, studio należące do grupy Platige Image wyprodukowało czołówkę projektu, natomiast Platige odpowiadało za efekty wizualne i post-produkcję. Reżyserem i scenarzystą czołówki jest Sebastian Pańczyk. Oto, co twórca powiedział o genezie niezwykle klimatycznego intro.
Pomysł na scenariusz czołówki zrodził się po cyklu rozmów z reżyserem serialu, Jaśkiem Holoubkiem. Moim zadaniem było wymyślenie scenariusza i wyreżyserowanie czołówki - innymi słowy krótkiej formy w dowolnej technice - która najlepiej korespondowała by z serialem. Przeanalizowaliśmy z Jankiem główne wątki i doszliśmy do wniosku, że trzeba je zarysować w bardzo subtelny sposób. Pomyślałem, że najlepiej będzie podejść do tematu oddania nastroju i charakteru narracji serialu w symboliczny sposób. Czołówka utrzymana jest w mrocznym, leśnym, mglistym klimacie a więc fajnie koresponduje z samym serialem. Pojawia się w niej kobieta, która ma duży wpływ na scenariusz serialu. Okazuje się być wrośnięta w las jako jedno z drzew, od którego odchodzą korzenie, wędrujemy wraz z nimi przez ten krótki film napotykając ważne dla historii detale. Korzenie symbolizują najważniejsze wątki.
Za efekty wizualne w czołówce odpowiadał Marek Gajowski. Użyto w niej technikę zwaną fotogrametrią. Oto, co o realizacji intro powiedział sam zainteresowany:
Do realizacji efektów czołówki wykorzystaliśmy fotogrametrię - technikę polegającą na szczegółowym odwzorowaniu obiektów i scenografii z planu w grafice 3D. Bazując na drobiazgowej dokumentacji zdjęciowej uzyskaliśmy dokładne modele wszystkich potrzebnych elementów: ściółki leśnej, gałęzi, konarów i pni, co umożliwiło precyzyjny tracking kamery w trudnych ujęciach z płytką głębią ostrości. Animatorzy , dzięki trójwymiarowej reprezentacji nakręconej scenografii, mogli poruszać cyfrowymi korzeniami najdokładniej jak to możliwe, bez ryzyka błędnej lokalizacji danego obiektu w przestrzeni. Wykorzystana przez nas technika pomogła również przy renderingu – dzięki fotogrametrii animowane korzenie rzucają realistyczne cienie i są naturalnie zintegrowane z otoczeniem. Ponadto wymodelowaliśmy i oteksturowaliśmy kilkanaście cyfrowych korzeni, pni i gałęzi, które wypełniły kadry.
Pierwszy odcinek serialu można już obejrzeć na platformie Showmax.
Źródło:
Platige Image/zdjęcie główne: Showmax