W USA pojawi się przycisk do prostego anulowania subskrypcji. To koniec z niesprawiedliwymi praktykami
To koniec nieuczciwych praktyk i utrudniania anulowania subskrypcji. Federalna Komisja Handlu w USA wprowadza dużą zmianę.
To koniec nieuczciwych praktyk i utrudniania anulowania subskrypcji. Federalna Komisja Handlu w USA wprowadza dużą zmianę.
BBC poinformowało o nowym zarządzeniu amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu. Wprowadzi ona rozwiązanie mające na celu ułatwienie subskrybentom anulowanie wykupionego pakietu. Dotyczy to m.in. serwisów streamingowych, ale nie tylko. Konkretnie firmy będą zobowiązane do wprowadzenia przycisku, za którego pomocą będzie można łatwo zrezygnować z danej subskrypcji zamiast przeklikiwać kolejne okienka lub musieć rozmawiać z konsultantami w tej sprawie. Anulowanie subskrypcji ma być w zamyśle tak samo proste, co jej wykupienie. Przedsiębiorcy, również tacy jak właściciele sklepów lub siłowni, będą musieli pytać konsumenta o zgodę przed pobraniem miesięcznej opłaty lub zmianą bezpłatnego planu na taki, za który opłata się należy.
Nowa zasada ma wejść w życie w przeciągu 6 miesięcy.
Lina Khan z Federalnej Komisji Handlu mówi:
Cała sprawa ma związek z podobnymi przypadkami, o które oskarżono m.in. Amazon. Serwis miał wprowadzać konsumentów w błąd podczas kupowania subskrypcji, która była automatycznie przedłużana bez wiedzy użytkownika. Podobne problemy były z Adobe, które z kolei utrudniało anulowanie subskrypcji zawiłymi procesami prowadzącymi ku temu oraz ukrytymi opłatami za rezygnację.
Obie firmy zaprzeczyły takim praktykom.
Źródło: bbc.com
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1987, kończy 37 lat
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1982, kończy 42 lat