Szybcy i wściekli 9 lepsi niż Avengers. Rekordowy zwiastun i kapitalna sprzedaż biletów
31 stycznia 2020 roku premierę miał pierwszy zwiastun filmu Szybcy i wściekli 9. Wydarzenie bez precedensu zaowocowało niesamowitymi wynikami.
31 stycznia 2020 roku premierę miał pierwszy zwiastun filmu Szybcy i wściekli 9. Wydarzenie bez precedensu zaowocowało niesamowitymi wynikami.
Universal Pictures rozpoczął promocję filmu Szybcy i wściekli 9 z przytupem. 31 stycznia 2020 roku po raz pierwszy zorganizowano koncert promujący premierę zwiastuna. Wydarzenie było na żywo transmitowane w mediach społecznościowych i według danych w ciągu 72 godzin od premiery obejrzało je 12 mln osób.
Zwiastun jest dostępny na YouTube, Twitterze i Facebooku. Od jego premiery zanotował on świetne 439,3 mln wyświetleń w skali globalnej. W pierwsze 72 godziny zwiastun zanotował 262 mln wyświetleń i jest to lepszy wynik niż filmu Avengers: Wojna bez granic w takim samym okresie (w przypadku tego trailera 238 mln osiągnięto w 24 godziny), więc widzimy, że dla odróżnienia od hitu MCU, tutaj zwiastun jest ciągle oglądany i odsłony są nabijane w o wiele większej ilości. W ciągu 24 godziny trailer Szybkich i wściekłych 9 osiągnął 151 mln wyświetleń - jest to nowy rekord dla studia Universal.
Swoje dodał również spot z Super Bowl, który osiągnął 8 mln wyświetleń w 24 godziny. To też wpłynęło na oglądalność zwiastuna, która nie zwalniała tempa - łącznie w 24 godziny od Super Bowl oba wideo łącznie zanotowały 110,9 mln wyświetleń. Dla porównania w tej kategorii na drugiej pozycji jest Czarna wdowa z wynikiem 18,1 mln wyświetleń. Dziennikarze z zachodnich portali wskazują na to, że pod każdym względem ten weekend należał do Szybkich i wściekłych 9.
To też wpłynęło na media społecznościowe. W ciągu 24 godziny na Twitterze połowa postów dotyczyła Szybkich i wściekłych 9, a hashtag z tytułem stał się drugim najważniejszym trendem na świecie. Popularny był też hashtag #HanIsAlive, który wprowadził konsternację w mediach społecznościowych, bo niektórzy sądzili, że dotoczy to Hana Solo. Firmy analityczne nawet zmierzyły, że 93% opinii o zwiastunie jest pozytywna lub neutralna.
31 stycznia do sprzedaży w USA trafiły już bilety na premierowe seanse w maju. Przeważnie przedsprzedaż rusza miesiąc przed premierą. Według portalu Fandango na obecną chwilę sprzedaż jest o 50% lepsza niż w przypadku Szybkich i wściekłych 8 oraz sprzedano cztery razy więcej biletów w cztery dni, niż na Szybcy i wściekli: Hobbs i Shaw w takim samym okresie. Oznacza to, że będziemy mówić o kapitalnym otwarciu w box office.
Źródło: deadline.com / zdjęcie główne: materiały prasowe
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat