Przeczytaj w weekend

Valve obniża marżę na najlepiej sprzedające się gry

Valve walczy o swoją pozycję na rynku platform gamingowych obniżając marżę ze sprzedaży najpopularniejszych tytułów. Krok ten ma zachęcić dużych wydawców do ścisłej współpracy ze Steamem.

Valve walczy o swoją pozycję na rynku platform gamingowych obniżając marżę ze sprzedaży najpopularniejszych tytułów. Krok ten ma zachęcić dużych wydawców do ścisłej współpracy ze Steamem.

Emil Borzechowski

Emil Borzechowski

Tagi:  valve 

Na rynku VoD zachodzą zmiany, które mogą niepokoić wielu użytkowników. Pojawia się coraz więcej nowych platform, przez co osoby żywo zainteresowane branżą filmową wkrótce będą musiały opłacać kilka abonamentów, aby legalnie obejrzeć wszystkie produkcje, którymi będą zainteresowane. Od kilku lat z podobnym problem, choć nie aż tak uciążliwym, zmagają się gracze pecetowi. Wydawcy coraz częściej inwestują we własne platformy dystrybucyjne, przez co użytkownicy często muszą rejestrować się w kilku serwisach.

Taki stan rzeczy może niepokoić głównie Valve, a nie samych graczy. Odpływ dużych wydawców ze Steama prawdopodobnie nie będzie miał zbyt dużego wpływu na nasze wydatki. Ale jeśli wielkie korporacje zrezygnują ze współpracy ze Steamem, aby uniknąć płacenia wysokich marży, Valve może na tym stracić górę forsy. I nie jest to czysto wirtualne zagrożenie - firma Epic Games podjęła już podobny krok na rynku Androida. Wydawca zrezygnował ze sprzedaży PlayerUnknown’s Battlegrounds w Sklepie Play i udostępnia grę za pośrednictwem własnego kanału dystrybucji. Dzięki temu firma nie musi dzielić się z Google swoimi zyskami.

Aby zapobiec takiemu czarnemu scenariuszowi, Valve wprowadzi nowe zasady dystrybucji tytułów na Steamie. Dotychczas prowizja dla większości wydawców wynosiła 30%, jedynie mniejsze projekty wprowadzone w ramach Steam Direct mogły liczyć na specjalne traktowanie. Przedstawiciele Valve stwierdzili, że czas zreformować ten skostniały system.

Firma wprowadziła kilka progów marżowych. Na początku twórcy będą płacili serwisowi tyle, co dotychczas, czyli 30% ceny danego tytułu. Jeśli gra zarobi 10 milionów dolarów, marża zostanie obniżona do 25%, a po przekroczeniu progu sprzedaży 50 milionów dolarów - do 20%. Takie regresywne progi maja zachęcić największych wydawców do dalszej współpracy ze Steamem, a co za tym idzie - do porzucenia pomysłu stworzenia własnych platform dystrybucji.

Najbliższe miesiące pokażą, czy taka polityka przyniesie spodziewane skutki i zahamuje odpływ wydawców ze Steama. Valve jest niekwestionowanym liderem na rynku pecetowych platform dystrybucji i firma zrobi wszystko, aby ten stan rzeczy nie uległ zmianie.

Źródło: The Verge / Zdjęcie: Valve

Co o tym sądzisz?

Wkrótce dokonamy migracji systemu komentarzy. Nowy system komentarzy pozwoli nam m.in. rozwinąć funkcje, których nie możemy uzyskać w Disqus, zwiększy bezpieczeństwo strony i przyspieszy czas jej ładowania. W związku z tym wymagana jest Państwa zgoda na przeniesienie Państwa komentarzy do nowego systemu i powiązania go z Państwa kontem w serwisie naEKRANIE.pl. Prosimy o zalogowanie się na wszystkie konta disqus, z których Państwo korzystacie i powiązanie ich z naszym serwisem. W przypadku braku udzielenia tejże zgody, Państwa komentarze w dniu uruchomienia nowego systemu komentarzy przejdą proces zmiany na anonimowe. Proszę kliknąć tutaj, aby wyrazić zgodę i powiązać to konto.

Jeżeli posiadasz oddzielne konto w serwisie disqus kliknij tutaj, aby je powiązać

UWAGA: Ten komunikat będzie się pojawiał aż do momentu uruchomienia systemu nowych komentarzy niezależnie od tego czy wykonasz powyższe instrukcje czy nie.

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV