fot. CD Projekt
Niedawno CD Projekt RED zaprezentowało demo technologiczne Wiedźmina 4, w którym pokazano, z jakich nowoczesnych rozwiązań technicznych skorzysta nadchodząca produkcja. Teraz zaś Charles Tremblay, wiceprezes ds. technologii, w rozmowie z serwisem Digital Foundry opowiedział o wyzwaniach związanych z optymalizacją gry na konsolę Xbox Series S. Jak przyznał, osiągnięcie płynności na poziomie 60 klatek na sekundę będzie na tej platformie „ekstremalnym wyzwaniem”.
Microsoft wymaga, by wszystkie gry na ich konsolach działały zarówno na Xbox Series X, jak i na mniej wydajnym, tańszym Series S. Dla wielu deweloperów to spore ograniczenie, które bywa źródłem problemów. Przykładem może być Baldur's Gate 3 na Xboxach – wersja na Series S ostatecznie ukazała się bez trybu lokalnej kooperacji. Problemy z wydajnością miały być też jednym z powodów stojących za opóźnieniem dobrze ocenianego Black Myth: Wukong.
Zobacz także: Co trzeba wiedzieć o Ciri przed Wiedźminem 4? Oto 15 faktów i ciekawostek
Źródło: youtube.com