Z Apple TV+ może korzystać mniej niż 20 milionów subskrybentów
Po dwóch latach od rynkowego debiutu z oferty Apple TV+ może korzystać mniej niż 20 milionów aktywnych subskrybentów. Korporacja jest daleko w tyle za rynkową konkurencją.
Po dwóch latach od rynkowego debiutu z oferty Apple TV+ może korzystać mniej niż 20 milionów aktywnych subskrybentów. Korporacja jest daleko w tyle za rynkową konkurencją.
Większość platform streamingowych chętnie dzieli się informacją o liczbie użytkowników, uczestnicząc tym samym w nieustannym wyścigu o miano lidera sektora VoD. Ale w tym starciu na próżno szukać gracza z Cupertino. Firma Apple stroni bowiem od udzielania szczegółowych danych na temat popularności Apple TV+. Jak jednak donoszą dziennikarze Variety, korporacja mogła pośrednio zdradzić, jak radzi sobie w starciu z branżowymi rywalami.
O kondycji Apple TV+ mogliśmy dowiedzieć się dzięki negocjacjom prowadzonym z przedstawicielami International Alliance of Theatrical Stage Employees. Stawki dla pracowników platform subskrypcyjnych współpracujących z IATSE są bowiem bezpośrednio powiązane z liczbą klientów danej usługi. Apple obwieściło, że nie przekroczyło progu 20 milionów odbiorców, w związku z czym może liczyć na korzystanie z preferencyjnych stawek. Tym samym pośrednio dowiedzieliśmy się, że po dwóch latach od startu Apple TV+ przyciąga do siebie mniej niż 20 milionów klientów. Dokładna liczba użytkowników serwisu wciąż nie jest znana, jednak na tle konkurencji te dane nie wyglądają zbyt imponująco.
Apple TV+ nie może oczywiście bezpośrednio rywalizować z takim gigantem jak Netflix, który wypracowywał pozycję medialnego giganta przez lata i dziś może pochwalić się przeszło 200 milionami subskrybentów. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zestawić tę usługę z Disney+, który wystartowała w podobnym terminie.
Platforma Myszki Miki już w pierwszym kwartale przyciągnęła do siebie blisko 30 milionów odbiorców, a dziś korzysta z niej ok. 116 milionów klientów. Warto także zauważyć, że Disney+ nie jest oficjalnie dostępny na wszystkich rynkach europejskich, w najbliższych miesiącach jego udział w branży VoD może zaliczyć kolejny duży skok. Z kolei Apple chętnie rozdaje długoterminowe okresy próbne, dlatego istnieje spora szansa, że znaczna część spośród aktualnych klientów nie płaci za dostęp do Apple TV+.
Za tak niskim udziałem rynkowym może stać specyfika funkcjonowania platformy. Włodarze Apple nie skupiają się bowiem na dostarczeniu jak największej liczby produkcji, a na starannym doborze tego, co trafi do biblioteki serwisu. I choć liczba subskrybentów Apple TV+ nie zaważy na przyszłości finansowej drugiej najwyżej wycenianej korporacji świata, ustawia ją w drugim szeregu platform VoD.
Źródło: The Playlist
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1977, kończy 47 lat
ur. 1966, kończy 58 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1992, kończy 32 lat