„Piksele” – przegląd postaci z gier
W piątek do polskich kin wchodzi film „Piksele”, w którym ważnymi bohaterami są popularne postacie z gier komputerowych. Przypominamy ich historię oraz gry, w których się pojawiali.
W piątek do polskich kin wchodzi film „Piksele”, w którym ważnymi bohaterami są popularne postacie z gier komputerowych. Przypominamy ich historię oraz gry, w których się pojawiali.
„Q*bert”
Kolejna gra zręcznościowa znana ze swojego debiutu na automatach do gier. Stworzona w 1982 roku przez studio Gottlieb. "Q*bert" było produkcją 2D z elementami puzzli oraz widoku izometrycznego, który sugerował pseudo-3D. Mechanika rozgrywki była bardzo prosta, a celem było zmienienie koloru każdego klocka na planszy. Jednocześnie należało unikać przeszkód i przeciwników.
[video-browser playlist="727871" suggest=""]
„Joust”
Klasyczna platformówka z 1982 roku stworzona przez firmę Williams Electronic. Debiutowała na automatach, ale niedługo później została przeniesiona na sprzęty Atari oraz Nintendo. Gracz dosiadał w niej strusia, a celem było pokonywanie wrogich rycerzy, co prowadziło do zdobywania punktów i odblokowywania kolejnych poziomów. W 2005 roku powstał remake gry wydany na konsole Xbox 360 i PlayStation 3.
[video-browser playlist="727874" suggest=""]
„Space Invaders”
Prekursor współczesnych gier wideo, wydany w 1978 roku na automatach i zaprojektowany przez Tomohiro Nishikado. "Space Invaders" to klasyk, który był jedną z pierwszych gier typu shoot 'em up. Zadaniem gracza było sterowanie działkiem i niszczenie kolejnych fal nadlatujących kosmitów. Nishikado wzorował się m.in. na sadze "Gwiezdne wojny", a także na powieści "Wojna światów". W ciągu kolejnych lat gra (wydana już na Atari 2600) stała się niezwykle popularną produkcją, która jednocześnie była inspiracją dla wielu innych produkcji tworzonych w tym stylu.
[video-browser playlist="727875" suggest=""]
„Arkanoid”
Kolejny klasyk, stworzony przez firmę Taito w 1986 roku. Gracz sterował ruchomą platformą, za pomocą której odbijał piłeczkę i zbijał klocki rozmieszczone powyżej. Celem było niedopuszczenie, by piłeczka wyleciała poza ekran. Wraz z kolejnymi planszami zwiększał się poziom trudności - piłka poruszała się szybciej, a platforma, którą kierował gracz, zmniejszała się. Do dziś gra doczekała się wielu konwersji i zmian, również na współczesnym sprzęcie do grania.
[video-browser playlist="727876" suggest=""]
„Donkey Kong”
Gra, która w pierwszej kolejności pojawiła się na automatach, a w późniejszym czasie również na Atari 2600, C64 i NES. Tytułowym bohaterem stworzonym przez Nintendo, a dokładnie przez Shigeru Miyamoto, jest duży goryl, który stara się utrudnić graczowi poszukiwanie ukochanej. Co ciekawe, główny bohater to Jumpman – wczesna wersja hydraulika Mario. To właśnie w „Donkey Kongu” debiutował w wirtualnej rozrywce. Warto dodać, że „Donkey Kong” to jedna z pierwszych gier platformowych, jakie powstały (uznaje się, że wcześniej wydaną platformówką jest tylko „Space Panic”). To też pierwsza gra wideo, która posiadała szczegółową fabułę.
[video-browser playlist="727877" suggest=""]
- 1
- 2 (current)
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat