
Najnowsza recenzja redakcji
„Impersonalni” ("Person of Interest") serwują nam swoiste odcinki pomostowe. Zakończyła się seria odcinków o wojnie Maszyny z Samarytaninem i teraz twórcy powoli zmierzają do tej pomiędzy Eliasem a Dominikiem. I tak się złożyło, że odcinek 14. i 15. to w gruncie rzeczy powrót do korzeni serialu. Nasza ekipa się trochę posypała, więc tak jak w pilocie – mamy Reese’a, Fincha i numer tygodnia. Fusco gdzieś tam w tle się pojawia, ale tyle go jest, co kot napłakał. Odkąd nie ma Shaw, nie ma też nikogo, kto mógłby rozbroić porządnym one-linerem, i ogólnie ogląda się to, wyraźnie oczekując, aż hit CBS znów dostanie kopa. Jest dobrze, ale nie ma się czym zachwycać.
W zeszłym tygodniu mieliśmy rasowego procedurala, którego ratowało zgrabne nawiązanie do „12 gniewnych ludzi”, monolog Fincha w sądzie o złowieszczej sztucznej inteligencji i oczywiście Zoe. Tym razem mamy natomiast do czynienia z przeplataniem nowej sprawy z wątkiem głównym. Powraca bowiem Samarytanin, rzucając Haroldowi pod nogi swoją podwójną agentkę, ale skrzydła tej historii podcina fakt, że niemal całość opiera się na rozmowach w zakładzie pogrzebowym. Nie ma tu dynamiki i suspensu. A gdy scenarzyści zaganiają samych siebie pod ścianę w końcówce, idą na łatwiznę i przywracają Root na jedną scenę, żeby pozamiatała bałagan. Trochę deus ex machina, nie sądzicie?
[video-browser playlist="663799" suggest=""]
Fajnie jednak było znów zobaczyć potęgę Samarytanina z jeszcze jednej perspektywy – poprzez szerzenie dobra i wtłaczanie swoim ludzkim marionetkom propagandy, dla której gotowi są zginąć. Dobrze, że twórcy pamiętali o Claire i rekrutacji agentów przez system z początku sezonu. Nadaje to temu wątkowi pewnej spójności i cały czas go rozwija. Końcowa scena nawet połączyła najnowszą sprawę tygodnia z tą główną linią fabularną. Greer wybrał się w niej na spotkanie biznesowe, zainteresowany zakupem firmy Fetch & Retrive, która specjalizuje się – jak to określił antagonista – w symulacji i manipulacji emocjami. Ciekawe, w jaki sposób nasz złowieszczy superkomputer wykorzysta program VAL do swoich celów.
Oprócz tego nawiązania historia najnowszego numeru prezentuje się dość blado (nawet twist z MMA nie pomógł zbytnio). Było przewidywalnie i po prostu standardowo – wątek proceduralny jakich wiele w telewizyjnych kryminałach. Mała zębatka w wielkiej korporacji próbuje zrobić coś dobrego, zagrażając przy tym zarobieniu kroci. Nic nowego.
Czytaj również: Wtorek znów dla CBS – wyniki oglądalności
„Impersonalni” mają do końca 4. sezonu już tylko 7 odcinków i wkraczają w jego finałową fazę. Lada moment Elias powinien wyłonić się więc z podziemia i rozpocząć batalię z Dominikiem. A ich wojna może w majowych epizodach stworzyć mieszankę wybuchową z pojedynkiem między sztucznymi inteligencjami. Tak więc obyśmy nie musieli już oglądać takich przejściowych odsłon jak ta recenzowana. Są niezłe, ale to zwyczajnie za mało dla tych, którzy wiedzą, że ten serial stać na o wiele więcej.
Pokaż pełną recenzję
Sezony
Sezon 1
- Pilot (22 września 2011)
- Ghosts (29 września 2011)
- Mission Creep (6 października 2011)
- Cura Te Ipsum (13 października 2011)
- Judgement (20 października 2011)
- The Fix (27 października 2011)
- Witness (3 listopada 2011)
- Foe (17 listopada 2011)
- Get Carter (8 grudnia 2011)
- Number Crunch (15 grudnia 2011)
- Super (12 stycznia 2012)
- Legacy (19 stycznia 2012)
- Root Cause (2 lutego 2012)
- Wolf and Cub (9 lutego 2012)
- Blue Code (16 lutego 2012)
- Risk (23 lutego 2012)
- Baby Blue (8 marca 2012)
- Identity Crisis (29 marca 2012)
- Flesh and Blood (5 kwietnia 2012)
- Matsya Nyaya (26 kwietnia 2012)
- Many Happy Returns (3 maja 2012)
- No Good Deed (10 maja 2012)
- Firewall (17 maja 2012)
Sezon 2
- The Contingency (27 września 2012)
- Bad Code (4 października 2012)
- Masquerade (18 października 2012)
- Triggerman (25 października 2012)
- Bury the Lede (1 listopada 2012)
- The High Road (8 listopada 2012)
- Critical (15 listopada 2012)
- ‚Til Death (29 listopada 2012)
- C.O.D. (6 grudnia 2012)
- Shadow Box (13 grudnia 2012)
- 2πR (3 stycznia 2013)
- Prisoner’s Dilemma (10 stycznia 2013)
- Dead Reckoning (31 stycznia 2013)
- One Percent (7 lutego 2013)
- Booked Solid (14 lutego 2013)
- Relevance (21 lutego 2013)
- Proteus (7 marca 2013)
- All In (14 marca 2013)
- Trojan Horse (4 kwietnia 2013)
- In Extremis (25 kwietnia 2013)
- Zero Day (2 maja 2013)
- God Mode (9 maja 2013)
Sezon 3
- Liberty (24 września 2013)
- Nothing to Hide (1 października 2013)
- Lady Killer (8 października 2013)
- Reasonable Doubt (15 października 2013)
- Razgovor (22 października 2013)
- Mors Praematura (29 października 2013)
- The Perfect Mark (5 listopada 2013)
- Endgame (12 listopada 2013)
- The Crossing (19 listopada 2013)
- The Devil’s Share (26 listopada 2013)
- Lethe (17 grudnia 2013)
- Aletheia (7 stycznia 2014)
- 4C (14 stycznia 2014)
- Provenance (4 lutego 2014)
- Last Call (25 lutego 2014)
- RAM (4 marca 2014)
- / (18 marca 2014)
- Allegiance (25 marca 2014)
- Most Likely To… (1 kwietnia 2014)
- Death Benefit (15 kwietnia 2014)
- Beta (29 kwietnia 2014)
- A House Divided (6 maja 2014)
- Deus Ex Machina (13 maja 2014)
Sezon 4
- Panopticon (23 września 2014)
- Nautilus (30 września 2014)
- Wingman (7 października 2014)
- Brotherhood (14 października 2014)
- Prophets (21 października 2014)
- Pretenders (28 października 2014)
- Honor Among Thieves (11 listopada 2014)
- Point of Origin (18 listopada 2014)
- The Devil You Know (25 listopada 2014)
- The Cold War (16 grudnia 2014)
- If-Then-Else (6 stycznia 2015)
- Control-Alt-Delete (13 stycznia 2015)
- M.I.A. (3 lutego 2015)
- Guilty (10 lutego 2015)
- Q&A (17 lutego 2015)
- Blunt (24 lutego 2015)
- Karma (10 marca 2015)
- Skip (24 marca 2015)
- Search and Destroy (7 kwietnia 2015)
- Terra Incognita (14 kwietnia 2015)
- Asylum (28 kwietnia 2015)
- YHWH (5 maja 2015)
Sezon 5
- B.S.O.D. (3 maja 2016)
- SNAFU (9 maja 2016)
- Truth Be Told (10 maja 2016)
- 6,741 (16 maja 2016)
- ShotSeeker (17 maja 2016)
- A More Perfect Union (23 maja 2016)
- QSO (24 maja 2016)
- Reassortment (24 maja 2016)
- Sotto Voce (30 maja 2016)
- The Day the World Went Away (31 maja 2016)
- Synecdoche (7 czerwca 2016)
- .exe (14 czerwca 2016)
- return 0 (21 czerwca 2016)

