Close Enough to surrealistyczna animowana komedia o małżeństwie, ich pięcioletniej córce i dwójce rozwiedzionych najlepszych przyjaciół / współlokatorów mieszkających razem po wschodniej stronie Los Angeles. Bohaterowie poruszają się w tym okresie przejściowym po 30. roku życia, który już nie dotyczy dorastania, ale jeszcze nie dotyczy starzenia się. Muszą oni lawirować między pracą, dziećmi, realizowaniem marzeń a... podróżującymi w czasie ślimakami, klaunami striptizerami i zabójczymi manekinami.
Aktorzy:
James Adomian, J.G. Quintel, (3) więcejReżyserzy:
J.G. Quintel, Sean SzelesProducenci:
Ryan Slater, Sean Szeles, (6) więcejScenarzyści:
Deepak Sethi, Sean Szeles, (6) więcejPremiera (Świat):
9 lipca 2020Kraj produkcji:
USACzas trwania:
11 min.Gatunek:
Komedia, Animowany
Trailery i materiały wideo
Close Enough - trailer
Najnowsza recenzja redakcji
J.G. Quintel (Regular Show) stworzył animację o świeżym charakterze, choć pomysł wyjściowy Close Enough nie wydaje się tak oryginalny jak choćby, dajmy na to, BoJack Horseman. Oto mieszkająca w Los Angeles rodzina u progu dojrzałości: małżeństwo Josh i Emily (para trzydziestoparolatków) i ich córka, Candice. By było taniej, bohaterowie dzielą dom z parą przyjaciół w podobnym wieku (i po rozwodzie): Alexem (profesorem college'u) i Bridgette (influencerką). Serial w specyficzny sposób opowiada o tym, jak bohaterowie próbują odnaleźć się w tym dziwacznym okresie przejściowym po trzydziestce, między młodością a poważną dorosłością, pogodzić się z wieloma zmianami, zrozumieć siebie nawzajem, zaakceptować nieubłaganie pędzący na złamanie karku czas. Josh (początkujący twórca gier wideo) i Emily (korporacja spożywcza) lawirują między pracą, dziećmi i niepogrzebanymi jeszcze nastoletnimi marzeniami. Młodzieńcza werwa walczy ze zmęczeniem, żądza przygód z kojącą i stabilną nudą.
Obcowanie z Close Enough ułatwia jego przystępna struktura – serial podzielono na osiem odcinków, ale niemal każdy z nich składa się tak naprawdę z dwóch ok. 11 minutowych epizodów, które nie są ze sobą bezpośrednio powiązane fabularnie. Każdy z nich zaczyna się od prostej, prozaicznej zagwozdki, związanej najczęściej z problemami emocjonalnymi, finansowymi czy niepokojami wychowawczymi (Candice ma niskie stopnie lub potrzebuje materiałów plastycznych do szkoły; Emily nie radzi sobie ze stresem związanym z nadmiarem obowiązków i rosnącym zadłużeniem; Josh uparcie chce nauczyć córkę jeździć na deskorolce, bo jego własny ojciec nigdy nie zabrał go na deskę, o czym sam w dzieciństwie marzył).
Później twórcy zrzucają bombę abstrakcji i surrealizmu. Dzika eskalacja nadchodzi nagle, zaskakując: oto w nocnym klubie właściciel zabija każdego "starucha" po trzydziestce, Emily zostaje uwięziona w egzystencjalnym koszmarze będącym wypaczoną wersją sitcomu, Alex, by zainteresować swoich studentów nauką, w trakcie wykładów postanawia zająć ich uwagę śmiertelnie niebezpiecznymi pokazami kaskaderskimi, a w mieście grasuje szynkowa mafia...
Close Enough łączy więc przyziemność i bezbarwne, mniej przyjazne elementy codzienności trzydziestolatków z dziwacznością, która – choć najpierw wybija z rytmu – ostatecznie świetnie wpasowuje się w przesłanie odcinka, pokazując jego problematykę w nieco szerszym spektrum. Dwuznaczności nie są trudne do rozszyfrowania (Close Enough w ogóle nie bywa serialem trudnym czy wymagającym skupienia), a jednak ich forma zachwyca koncepcją i przede wszystkim pełnym zrozumieniem ludzi znajdujących się w tym właśnie specyficznym punkcie swojego życia: ich rozdarcia, wątpliwości czy emocji. Przyznam jednak, że najlepiej wybrzmiał dłuższy epizod, trwający pełne 23 minuty – uwydatnił i zaakcentował wszystkie odcienie opowieści, najlepiej łącząc szaleństwo z dojrzałością, na którą ani Josh, ani Emily nie wydają się gotowi.
Close Enough jest jednak zdecydowanie najlepszy, najszczerszy i najbardziej refleksyjny w momentach realizmu – nawet banały są tu jak żywcem wyrwane z życia; nietrudno dostrzec tę empatię, wspomniane stuprocentowe zrozumienie, jakim wykazują się twórcy. Przy okazji Close Enough jest też, najzwyczajniej w świecie, przyjemną, zabawną i... ciepłą (tak, ciepła tam wyjątkowo dużo) rozrywką; owszem, serial najlepiej trafi do osób, którym jest z głównymi bohaterowi życiowo po drodze, ale docenić powinni go też inni, lubiący nietypowe gagi, odrobinę absurdu i zgryźliwe, ale trafne i błyskotliwe komentarze na temat baniek, w których żyjemy.
Pokaż pełną recenzję
Obsada
Sezony
Sezon 1
- 100% No Stress Day (9 lipca 2020)
- Logan's Run'd / Room Parents (9 lipca 2020)
- Skate Dad / 100% No Stress Day (9 lipca 2020)
- Prank War / Cool Moms (9 lipca 2020)
- Robot Tutor / Golden Gamer (9 lipca 2020)
- So Long Boys / Clap Like This (9 lipca 2020)
- First Date / Snailin' It (9 lipca 2020)
- The Canine Guy (9 lipca 2020)
- Robot Tutor (9 lipca 2020)
- Golden Gamer (9 lipca 2020)
- So Long Boys (9 lipca 2020)
- Clap Like This (9 lipca 2020)
- First Date (9 lipca 2020)
- Snailin' It (9 lipca 2020)
- The Canine Guy (9 lipca 2020)
Sezon 2
- Episode 1 (25 lutego 2021)
- Meet the Frackers (25 lutego 2021)
- Sauceface (25 lutego 2021)
- Houseguest From Hell (25 lutego 2021)
- Joint Break (25 lutego 2021)
- Cyber Matrix (25 lutego 2021)
- Haunted Couch (25 lutego 2021)
- Man Up (25 lutego 2021)
- Handy (25 lutego 2021)
- Birthdaze (25 lutego 2021)
- Time Hooch (25 lutego 2021)
- World's Greatest Teacher (25 lutego 2021)
- Where'd You Go Bridgette? (25 lutego 2021)
- The Erotic Awakening of A.P. LaPearle (25 lutego 2021)
- Men Rock! (25 lutego 2021)
- Secret Horse (25 lutego 2021)
Sezon 3
- Episode 1 (7 kwietnia 2022)
- Venice Vengeance (7 kwietnia 2022)
- Hellspital (7 kwietnia 2022)
- Candice Candice Revolution (7 kwietnia 2022)
- Randy Free Solos (7 kwietnia 2022)
- Summer Job (7 kwietnia 2022)
- Bridgette the Brain (7 kwietnia 2022)
- Never Meet Your Heroes (7 kwietnia 2022)
- Robots with Benefits (7 kwietnia 2022)
- The Weird Kid (7 kwietnia 2022)
- Legend of the Pier (7 kwietnia 2022)
- Bike & Survive (7 kwietnia 2022)
- Halloween Enough (7 kwietnia 2022)
- The Perfect Couple (7 kwietnia 2022)
- Match Made In Valhalla (7 kwietnia 2022)