Serial Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. jest bardzo ważnym projektem w historii seriali Marvela i Kinowego Uniwersum Marvela. Choć późniejsze sezony traktowały wszelkie powiązania z filmowym światem po macoszemu, to jednak pojawiały się postacie z dużego ekranu i jest to jeden z pierwszych seriali Marvela, który od razu odniósł sukces. Później do głosu doszedł Netflix prezentując znakomitego Daredevil i mniej lub bardziej udane seriale z kolejnymi ulicznymi bohaterami. Choć Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. też mieli swoje wzloty i upadki, to nowe badania przeprowadzone przez Parrot Analytics pokazują, że produkcja ABC nie ma sobie równych jeśli chodzi o rozpoznawalność i popularność.
Firma zmierzyła w jaki sposób internauci reagują na seriale w internecie oraz mierzy zapotrzebowanie widzów oglądających telewizję. Parrot porównują Agentów do Wikingów i Better Call Saul pod względem współczynnika procentowego widzów korzystających z usług Na Żądanie i internetowego zamieszania na portalach społecznościowych przy okazji kolejnych epizodów. Daleko za plecami Phila Coulsona i spółki uplasowały się seriale Netflixa, które według analityków nie są tak mocną marką na rynku jak Agenci.
Dla wielu może się to wydawać zaskakujące, bo przez długi czas seriale Netflixa i Marvela były wskazywane jako wzór. Ostatnie sytuacje z anulowaniem dwóch projektów mogą nie być jednak przypadkowe. Już wtedy mówiło się, że seriale zanotowały olbrzymi spadek zainteresowania. Co o tym myślicie? Dajcie znać w komentarzach.
Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. powrócą z 6. sezonem latem 2019 roku.
Źródło: heroichollywood.com/ zdjęcie główne: Materiały prasowe