Rynek pracowniczy w Stanach Zjednoczonych walczy obecnie ze zjawiskiem nazywanym „wielką rezygnacją”, czyli postcovidowym problemem z błyskawicznym porzucaniem pracy przez nowozatrudnionych. Jak poinformował serwis Business Insider, firma MGM Resorts wdrożyła nowy moduł rekrutacyjny, który ma zredukować skalę tego zjawiska. Operator kasyn i hoteli planuje wykorzystać technologię VR podczas rozmów z kandydatami. Zespół MGM Resorts we współpracy z inżynierami Strivr opracował aplikację treningową stworzoną głównie z myślą o udoskonaleniu procesu rekrutacji pracowników. Oprogramowanie ma ułatwić osobom starającym się o zatrudnienie zrozumienie swoich przyszłych obowiązków wobec pracodawcy. Przedstawiciele MGM Resorts twierdzą bowiem, że klasyczna rozmowa rekrutacyjna czy filmy szkoleniowe nie są w stanie w pełni opisać doświadczeń związanych z wykonywaniem części obowiązków. Wykorzystanie technologii VR pozwoli wcielić się kandydatom w nową rolę i na własnej skórze przekonać się, czego będzie wymagał od nich nowy pracodawca. Pierwsze rozmowy z wykorzystaniem technologii VR zaplanowano na styczeń 2022 roku. MGM Resorts planuje przeprowadzać symulacje zarówno z wykorzystaniem pozytywnych, jak i negatywnych scenariuszy. Dzięki temu osoba zainteresowana pracą będzie mogła np. sprawdzić się podczas spotkania z problematycznymi gośćmi, zanim w ogóle zgodzi się na podpisanie umowy. Firma zdaje sobie sprawę z tego, że wirtualne spotkania z trudnymi klientami mogą odstraszyć część kandydatów i zniechęcić ich do podjęcia zatrudnienia. Jednak ci, którzy pomyślnie przejdą takie wstępne szkolenie, prawdopodobnie lepiej poradzą sobie w stresujących sytuacjach i będą świadomi wyzwań, jakie postawi przed nim nowy pracodawca. Narzędzia VR od MGM Resorts sprawdzą się także poza procesem rekrutacyjnym. Firma będzie wykorzystywać je w procesach szkoleniowych nowych pracowników, aby ci mogli wytrenować poszczególne umiejętności potrzebne do pracy w kasynie oraz hotelu, zanim na dobre rzucą się w wir pracy. Dzięki temu będą mogli wyciągnąć wnioski z błędów popełnionych podczas symulacji, bez narażania firmy na potencjalne straty finansowo-wizerunkowe. Wydaje się, że w postpandemicznej rzeczywistości szkolenia tego typu mają szansę odnieść spory sukces. Nie można wykluczyć, że wraz z popularyzacją się technologii VR wzrośnie zapotrzebowanie na rekrutacje tego typu także w innych branżach. Jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co istotne w popkulturze
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj