Barbenheimer bije rekordy box office poza USA. Słupki prognoz oszalały, Barbie z "imponującymi" wynikami!
Barbenheimer ma w box office naprawdę wysokie wpływy z przedpremier również poza USA. Barbie bije pierwsze rekordy, Oppenheimer także zaliczył energiczny start.
Barbenheimer ma w box office naprawdę wysokie wpływy z przedpremier również poza USA. Barbie bije pierwsze rekordy, Oppenheimer także zaliczył energiczny start.
Jak się bawić w ten weekend, to tylko z Barbenheimerem. Barbie i Oppenheimer zaczynają się powoli rozpędzać i zarazem wzajemnie napędzać w boxoffice'owej wyprawie po złote runo. Już wcześniej informowaliśmy Was, że produkcja Grety Gerwig z pokazów przedpremierowych w USA zebrała znakomite 22,3 mln USD, natomiast film Christophera Nolana - 10,5 mln USD. Patrząc na te oficjalne dane, analitycy musieli doznać olśnienia: górny pułap prognoz na rynek północnoamerykański zrobił sobie wolne.
W tej chwili szacuje się więc, że Barbie z portfeli Amerykanów zabierze 68-70 mln USD w sam piątek i ponad 150 mln USD w trakcie całego weekendu otwarcia, choć nie można wykluczyć skoku po... 165-170 mln USD. Nawet w mniej optymistycznej projekcji produkcja detronizuje Super Mario Bros. Film (146,3 mln USD). Oppenheimer przy tak zacnie bawiącej się partnerce też postanowił pokazać kilka magicznych sztuczek i celuje aktualnie w 32 mln USD w piątek i 75 mln USD w premierowy weekend na amerykańskim rynku. Barbenheimer w zaledwie dwa dni zwiększył swój prognozowany start w USA i Kanadzie z ok. 150 mln USD do 225-230 mln USD łącznie. Czegoś takiego w świecie kina jeszcze nie było.
Spływają wyniki z pozostałych państw, prowadząc nas do jednego wniosku: oba dzieła zdecydowanie są w gazie.
Zabarbianie świata
Tempo temu triumfalnemu marszowi po kinach na całym świecie wyraźnie nadaje Barbie, która z przedpremier w 51 krajach wyniosła 41,4 mln USD; 31,8 mln USD z tej kwoty pochodzi z samego czwartku. Analityk box office z serwisu Deadline stwierdza wprost: ten rezultat jest "niezwykle imponujący". Na punkcie filmu z Margot Robbie oszaleli Meksykanie (6,4 mln USD), którzy zgotowali sobie najlepszy dzień otwarcia wszech czasów jeśli chodzi o produkcje studia Warner Bros. Serca z różu wydają się także posiadać Brazylijczycy: czwartkowe przychody z Kraju Kawy (4,9 mln USD) to najlepszy dzień otwarcia od wybuchu pandemii koronawirusa, bijący rezultaty takich boxoffice'owych kolosów jak Avatar: Istota wody czy Spider-Man: Bez drogi do domu.
Barbie w ekspresowym tempie została zresztą imperatorką całej Ameryki Łacińskiej. Choć nie znamy łącznej wysokości wpływów z przedpremier, wiemy, że w tym regionie jest to na tym polu czwarty najlepszy wynik w historii, plasujący film zaraz za tytanami MCU: Avengers: Końcem gry, Wojną bez granic i Spider-Man: Bez drogi do domu. Bajkowy świat lalki udzielał się w środę i czwartek także Francuzom (4,5 mln USD), Australijczykom (3,4 mln USD) oraz Włochom i Niemcom (po 2,4 mln USD). Kapitalnie jest na mniejszych rynkach; w Chorwacji, Serbii i Słowenii Barbie zaliczyła najlepszy dzień otwarcia wszech czasów ze wszystkich filmów Warner Bros.
Nie ma, nie ma wody na pustyni, ale jest Oppenheimer
W różowym aucie Barbie z całą pewnością wygodnie rozsiadł się Oppenheimer, który w środę i czwartek wygenerował łączne wpływy rzędu 15,9 mln USD w 57 krajach. Christopher Nolan uzyskał rekordowe w swojej karierze wyniki dnia otwarcia w 23 państwach (m.in. na całym Bliskim Wschodzie, w Holandii i Kolumbii) oraz najlepsze rezultaty dnia otwarcia na aż 30 rynkach (m.in. Niemcy, Francja, Meksyk, Brazylia), jeśli pominiemy wyreżyserowane przez niego produkcje o Batmanie.
Co ciekawe, największy wpływ na ogólny rezultat dzieła z samych czwartkowych przedpremier mieli mieszkańcy Arabii Saudyjskiej (1,5 mln USD), gdzie film wystartował z drugim najlepszym wynikiem wszech czasów na tamtejszym rynku, bijąc przeszło dwukrotnie zeszłotygodniowe osiągnięcia Mission: Impossible Dead Reckoning. Do trzymanej przez Oppenheimera skarbonki więcej niż grosika wrzucili Francuzi (2,4 mln USD), Niemcy (1,3 mln USD), Australijczycy (1,1 mln USD) i najwyraźniej chodzący po seansach Barbie jak w transie Meksykanie (900 tys. USD).
Chodzą słuchy, że także na Polaków Barbie rzuciła swój urok, a Oppenheimer poprawił zaserwowaniem wybuchowej mikstury. Na dokładne rezultaty przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale spójrzmy prawdzie w oczy: w ten weekend w rodzimych salach kinowych nie wciśniesz choćby szpilki.
A na koniec coś dla porównania:
Najbardziej dochodowe filmy sezonu letniego w 2022 roku w skali globalnej
Źródło: Deadline
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1975, kończy 49 lat
ur. 1945, kończy 79 lat