BBC America przeprowadziło badanie wśród dzieci w wieku od 10 do 19 lat, które miało na celu pokazać, w jaki sposób superbohaterowie postrzegani są przez najmłodszych odbiorców popkultury. Najistotniejszym wnioskiem, który płynie z ankiety, jest fakt, że zarówno dziewczynki, jak i chłopcy uważają, iż na ekranie jest stanowczo za mało superbohaterek. Co więcej, płeć żeńska wśród dorastających osób zdecydowanie rzadziej opisuje siebie jako "pewną siebie" czy "odważną" - przynajmniej w stosunku do płci męskiej.
Z badania wynika, że 2/3 ankietowanych dziewczynek nie dostrzega, by media dostatecznie eksponowały silne postacie kobiece. Aż 85% z najmłodszych reprezentantek płci żeńskiej chciałoby, by na ekranie pojawiała się większa liczba superbohaterek - takie samo pragnienie deklaruje 69% ankietowanych chłopców w wieku od 10 do 19 lat.
Warto też zauważyć, że ekspozycja superbohaterów na ekranie sprawia, iż dzieci czują, że "mogą w życiu osiągnąć wszystko" - taką odpowiedź wybrało ponad 50% dziewczynek i aż 63% najmłodszych reprezentantek płci żeńskiej wywodzących się z mniejszości etnicznych.
Zobacz także:
Źródło: Hollywood Reporter / zdjęcie główne: Warner Bros./The CW/cbr.com