EA chce uniemożliwić oszustom cheatowanie w FIFA 23
EA zapowiada system antycheatowy na poziomie jądra systemu operacyjnego w grach na PC.
EA zapowiada system antycheatowy na poziomie jądra systemu operacyjnego w grach na PC.
Electronics Arts wprowadza nowy system antycheat na poziomie jądra systemu operacyjnego w swoich grach na PC. EA AntiCheat (EAAC) zadebiutuje najpierw w grze FIFA 23, której premiera odbędzie się 30 września, i jest niestandardowym systemem antycheatowym opracowanym wewnętrznie przez deweloperów EA. Ma on na celu ochronę gier EA przed manipulacją i cheaterami, a EA twierdzi, że nie doda antycheatu do każdej gry i będzie traktować jego wdrożenie indywidualnie.
„Twórcy cheatów PC coraz częściej przenoszą się do jądra systemu, więc musimy mieć zabezpieczenia działające w trybie jądra systemu, aby zapewnić uczciwą grę i zmierzyć się z twórcami cheatów PC na równych zasadach” – wyjaśnia Elise Murphy, starszy dyrektor ds. bezpieczeństwa gier i zwalczania oszustw w EA. „Jako że sami jesteśmy zapalonymi graczami wideo, ważne jest dla nas, aby upewnić się, że każdy antycheat na poziomie jądra systemu dołączony do naszych gier działa z silnym naciskiem na prywatność i bezpieczeństwo naszych graczy używających komputerów PC.”
Systemy antycheat na poziomie jądra systemu przyciągnęły krytykę ze strony obrońców prywatności i bezpieczeństwa, ponieważ sterowniki, z których korzystają te systemy są złożone i działają na tak wysokim poziomie, że jeśli pojawią się problemy z bezpieczeństwem, to deweloperzy muszą bardzo szybko się nimi zająć.
EA twierdzi, że ochrona na poziomie jądra systemu jest „absolutnie niezbędna” w grach polegających na rywalizacji pomiędzy graczami, takich jak FIFA 23, ponieważ istniejące cheaty działają w przestrzeni jądra systemu, więc gry działające w trybie zwykłego użytkownika nie są w stanie wykryć, że dochodzi do manipulacji lub oszukiwania. „Niestety, w ciągu ostatnich kilku lat nastąpił duży wzrost liczby cheatów i technik oszukiwania działających w trybie jądra systemu, więc jedynym niezawodnym sposobem na ich wykrycie i zablokowanie jest to, aby nasz antycheat działał również tam” – wyjaśnia Murphy.
System antycheatowy EA będzie działał na poziomie jądra systemu operacyjnego i będzie uruchamiany tylko wtedy, gdy będzie uruchomiona gra z ochroną EAAC. EA twierdzi, że jej procesy antycheatowe wyłączają się po zakończeniu gry i że antycheat będzie ograniczony pod względem tego, jakie dane zbiera wewnątrz systemu. „EAAC nie zbiera żadnych informacji na temat historii przeglądania stron, aplikacji, które nie są związane z grami EA, ani niczego, co nie jest bezpośrednio związane z ochroną antycheat” – mówi Murphy.
Systemy antycheatowe na poziomie jądra systemu operacyjnego stają się w dzisiejszych czasach coraz bardziej powszechne. Activision wprowadziło w zeszłym roku swój własny system antycheatowy Ricochet w Call of Duty również operujący na poziomie jądra systemu. Także inne popularne gry, jak PUBG czy Destiny 2, stosują podobne techniki do walki z narastającą w ostatnich latach falą hakerów i oszustów.
Źródło: Opracowanie własne/The Verge
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 41 lat
ur. 1956, kończy 68 lat
ur. 1952, kończy 72 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1988, kończy 36 lat