

Jest szansa, by czas wyświetlania filmów w kinach (tzw. theatrical window) został wydłużony do przynajmniej 45 dni. Adam Aron, pełniący funkcję prezesa w AMC Entertainment, potwierdził, że trwają negocjacje w tej sprawie. Obecnie trzy duże studia zgodziło się, że wprowadzenie takiego okna byłoby dla nich korzyściowe. Taka umowa z AMC pozwoliłaby studiom na ekskluzywne wyświetlanie swoich produkcji w kinach na nieco ponad dwa miesiące przed późniejszym decydowaniem o ich wypuszczeniu na VOD.

Od czasów pandemii studia filmowe są nastawione na wypuszczanie nowych tytułów błyskawicznie na platformy cyfrowe. Jednym z najpopularniejszych przykładów tej praktyki jest film Wicked z Cynthią Erivo i Arianą Grande w rolach głównych. Mimo światowej premiery w grudniu 2024 r., która wygenerowała spory zysk w box office, Universal uznał, że miesiąc obecności na dużym ekranie był w zupełności wystarczający i udostępnił produkcję online. Powodem takich działań jest fakt, że w przeciwieństwie do wpływów z kin, studio otrzymuje całość zysku z VOD. Tymczasem po premierze kinowej zyski dzielone są zwykle po równo z właścicielami multipleksów.
Źródło: worldofreel.com


