

Ghost of Tsushima to najnowsze dzieło deweloperów ze studia SuckerPunch Productions, autorów m.in. serii InFamous. Ich nowa produkcja ponownie zabiera graczy do otwartego świata, jednak tym razem jest to XIII-wieczna Japonia, zmagająca się z inwazją Mongołów. Tytuł ten spotkał się z uznaniem krytyków, a średnia jego ocen w serwisie Metacritic wynosi 83/100. Tak wysokie noty znalazły też przełożenie na sprzedaż, o czym poinformował wydawca.
Sony chwali się wynikami i ujawnia, że Ghost of Tsushima trafiło do ponad 2,4 miliona nabywców w zaledwie trzy dni od premiery. To rekordowy wynik dla nowej marki w portfolio tej japońskiej firmy. Wcześniejszym rekordzistą w tej kategorii było Horizon Zero Dawn, które do podobnego poziomu (2,6 miliona egzemplarzy) dobiło dopiero po dwóch tygodniach.
Gra SuckerPunch całkiem nieźle radzi sobie też w zestawieniu z seriami o solidnej, ugruntowanej pozycji. Dla porównania, Marvel’s Spider-Man sprzedało 3,3 miliony egzemplarzy w 3 dni, a God of War w tym czasie trafił do 3,1 miliona graczy. Bezsprzecznym rekordzistą jest jednak The Last of Us: Part II, po które w trzy dni sięgnęły 4 miliony osób.
Źródło: forbes.com

