

Gwiezdne Wojny: Akolita już na samym początku spotkał się z negatywną reakcją niektórych fanów. Produkcja w tej chwili w serwisie Rotten Tomatoes ma jedynie 14% pochlebnych recenzji od fanów i najprawdopodobniej spotkała się z review bombingiem. Okazuje się jednak, że to zjawisko nie odzwierciedla wcale większości fandomu Gwiezdnych Wojen. Screen Rant połączył siły z firmą analityczną Reelgood, którą poproszono o przeanalizowanie statystyk serialu w porównaniu z innymi produkcjami ze świata odległej galaktyki. Okazało się, że jest to druga najchętniej oglądana produkcja tuż po Obi-Wanie Kenobim po zaledwie dwóch tygodniach od premiery.

Showrunnerka serialu, Leslye Headland, także nie widzi powodów do niepokoju. Według niej zjawisko review bombingu nie jest nowe dla Gwiezdnych Wojen i nie odzwierciedla faktycznego odbioru przez fanów:
Showrunnerka o relacji Qimira i Oshy
Nowy odcinek Akolity rozwija też dalej relację Qimira i Oshy, a spore grono fanów dopatruje się tam napięcia romantycznego. Porównuje się ich relację do relacji Kylo Rena z Rey w Trylogii Sequeli. Inni zaś twierdzą, że jest to wyłącznie forma manipulacji Oshą przez Qimira. Co na ten temat ma do powiedzenia Leslye Headland?
Wspomniała również o ubraniu dwojga bohaterów, gdzie w tym odcinku Qimir założył raczej jasny strój, a Osha chodziła cała na ciemnoszaro:
Wielu fanów mogła również zaskoczyć nagość, która nie jest chlebem powszednim w Gwiezdnych Wojnach. Okazuje się jednak, że Lucasfilm w pełni popierał ten pomysł:
Fani doszukują się również, że Qimir może być zainteresowany Diadą w Mocy, czyli więzią, którą miał Kylo Ren i Rey. Leslye Headland nie obaliła tej teorii, a powiedziała, że to interesujące, że Sith mógłby szukać czegoś takiego. Uznała też, że koncepcja Diad w Mocy jest ważna dla tej historii. Jedi uznają ją jednak za pewien mit w przeciwieństwie do Sithów, którzy wiedzą o istnieniu takiego zjawiska. Jedi na tym etapie historii nie poznali jeszcze Mocy tak dokładnie, co ich przeciwnicy.
Zobacz także:
Źródło: screenrant.com/collider.com

