Gwiezdne Wojny czy MCU - co chętniej oglądają subskrybenci Disney+?
Gwiezdne Wojny to jedna z najsilniejszych franczyz Disneya, dostępna na platformie Disney+. Czy subskrybenci rzeczywiście oglądają je najchętniej? Oto ciekawe wyniki badań.
Gwiezdne Wojny to jedna z najsilniejszych franczyz Disneya, dostępna na platformie Disney+. Czy subskrybenci rzeczywiście oglądają je najchętniej? Oto ciekawe wyniki badań.
Gwiezdne Wojny to silna marka popkulturowa, pozostająca obecnie pod skrzydłami Disneya. Filmy pełnometrażowe ze świata stworzonego przez George'a Lucasa są dostępne na platformie Disney+, która funkcjonuje w USA od połowy ubiegłego miesiąca. Okazuje się jednak, że subskrybenci serwisu wcale nie uważają ich za najbardziej atrakcyjne treści w ofercie - w sieci pojawiły się nowe wyniki badań, które mają na celu sprawdzić, po które tytuły użytkownicy Disney+ sięgają najczęściej.
Jak się okazuje, najpopularniejsze w dalszym ciągu są klasyczne animacje Disneya - do tego, że to właśnie te treści najczęściej wybiera w ofercie, przyznaje się aż 22% wszystkich badanych. Gwiezdne Wojny zajmują drugie miejsce - spośród wszystkich możliwości w ankiecie wybrało je 21% pytanych. Co ciekawe, jeszcze mniejszą popularnością niż Star Wars cieszy się obecnie Marvel - filmy i seriale z komiksowego świata na Disney+ najczęściej ogląda 15% osób. Niewiele mniej, bo 14%, wybrało jako najciekawsze z Disney+ animacje Pixara, natomiast mniejszość wskazała na Disney Channel (9%), National Geographic (3%) i oryginalne produkcje Disney+ (zaledwie 2% ankietowanych).
Jak to wygląda na przykładzie licznej grupy Millenialsów? Wyniki prezentują się następująco:
Millenialsi (23-38 lat)
1. 25% najczęściej sięga po klasyczne animacje
2. 19% najczęściej sięga po Gwiezdne Wojny
3. 14% najczęściej sięga po produkcje Marvela
4. 13% najczęściej wybiera Pixara
Jednocześnie dziennikarze THR wskazują, że Gwiezdne Wojny są najczęściej wybierane przez przedstawicieli Pokolenia X (39-54 lata) i przez starszą część subskrybentów (55-79 lat).
W ramach badania sprawdzono również, jak często widzowie sięgają po dane treści - tutaj wyraźnie przoduje Pixar, ponieważ do regularnego oglądania tych animacji przyznało się aż 38% ankietowanych (drugie 38% ogląda filmy Pixara okazjonalnie). W przypadku pozostałych treści prezentuje się to następująco: klasyczne animacje Disneya - 37% ogląda regularnie, a 36% okazjonalnie; Marvel - 32% ogląda regularnie, a 34% okazjonalnie; Gwiezdne Wojny - 33% ogląda regularnie, a 22% okazjonalnie. W przypadku serialu Simpsonowie tendencja jest natomiast odwrotna - 37% przyznało, że nigdy nie oglądało serialu za pośrednictwem Disney+, co może oznaczać, że ten tytuł nie jest atrakcyjny dla większości osób decydujących się na zakup subskrypcji. Zobaczcie wykres:
Badanie prowadzi do ciekawego wniosku, że największą popularnością spośród wszystkich marek zarządzanych przez Disneya w dalszym ciągu cieszą się klasyki, a widzowie niechętnie sięgają po nowe produkcje oryginalne (czego doskonałym przykładem jest kiepski wynik Disney+ Originals). Jak wygląda to u Was? Czy Wam też Disney kojarzy się przede wszystkim z animacjami sprzed lat? Dajcie znać w komentarzach.
Badanie przeprowadził portal The Hollywood Reporter we współpracy z Morning Consult. Przepytano 496 subskrybentów Disney+, niezależnie od grupy wiekowej. Badanie miało miejsce w dniach 3 i 4 grudnia.
Źródło: thr.com / zdjęcie główne: t3.com
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat