Repertuar kin Nowość Program TV

Lootboksy nie tylko w grach. MysteryBrand kusi fizycznymi przedmiotami

Lootboksy przestają być domeną wyłącznie gier. Pewien kontrowersyjny serwis postanowił zrobić interes na skrzynkach z losowymi, fizycznymi przedmiotami.

Strona MysteryBrand działa w sieci już od kilku miesięcy, jednak teraz ponownie zrobiło się na jej temat głośno za sprawą filmów opublikowanych przez dwóch popularnych twórców internetowych. Jake Paul oraz RiceGum, śledzeni przez odpowiednio 17 milionów i 10 milionów użytkowników, zamieścili w serwisie YouTube filmy promujące tę stronę i zachęcające do korzystania z niej, zapewniając przy tym, że to nie tylko świetna zabawa, ale i szansa na zdobycie kosztownych i rzadkich przedmiotów za niską cenę.

Czym jednak tak właściwie jest MysteryBrand? Strona w swoich założeniach przypomina znane z gier lootboksy, o których głośno zrobiło się za sprawą m.in. Star Wars: Battlefront II. Płacąc odpowiednią kwotę (od kilku do nawet kilku tysięcy dolarów) otrzymuje się skrzynkę, w której mogą znaleźć się przeróżne przedmioty. Od niewiele wartych kabli i etui na telefony, poprzez markowe ubrania i elektronikę, a na… luksusowych samochodach i wartych kilkaset milionów dolarów apartamentach kończąc. Przynajmniej w teorii, bo szansa na zdobycie tych najcenniejszych nagród jest niewielka. Co ciekawe, procentowa szansa na zdobycie poszczególnych przedmiotów jeszcze do niedawna była widoczna na stronie. Newsweek informuje, że szansa na zdobycie „najdroższej nieruchomości w Los Angeles o wartości 250 milionów dolarów” wynosi… 0,0000018%.

Cała sprawa wzbudza też kontrowersje ze względu na niejasne zasad funkcjonowania strony. W jej regulaminie znajduje się zapis, że pewne przedmioty mogą nie zostać wysłane do „szczęśliwców”, którym udało się je zdobyć – i to bez podawania przyczyny. Na Reddicie można znaleźć wpisy osób, które od kilkudziesięciu dni czekają na dostarczenie „wygranych” przedmiotów, chociaż znaleźć można też wpisy, które swoje „nagrody” otrzymały. Nie da się również ukryć, że zasada działania strony to nic innego, jak hazard, a sposób jej funkcjonowania zachęca do ciągłego wydawania pieniędzy. Może być to szczególnie szkodliwe dla najmłodszych użytkowników – a to właśnie oni są głównymi odbiorcami treści popularnych internetowych twórców, którzy w ostatnim czasie zajęli się promowaniem MysteryBrand.

-
-

Źródło: youtube.com, newsweek.com, mysterybrand.net / fot. mysterybrand.net

Najlepsze z 24h

Michalina Reda
-

Kapitan Marvel – nowe zdjęcie superbohaterki…

Kapitan Marvel wejdzie na ekrany kin w marcu tego roku, a w sieci pojawiają się…

Adam Siennica
-

Netflix – seriale i filmy na…

Netflix przygotował dla swoich subskrybentów atrakcyjny luty. Nowe seriale i filmy na luty 2019 to…

spoilery
-

Arrow: sezon 7, odcinek 10 –…

Po miesięcznej przerwie nasza ulubiona Strzała wróciła na ekrany. Właściwie można powiedzieć, że dwie, ponieważ…

Ocena recenzenta:
3
Adam Siennica
-

Wybrano najbardziej pożądane seriale na świecie.…

Przyznano nagrody dla najbardziej pożądanych seriali na świecie, czyli takich, na których kolejne odcinki widzowie…

Adam Siennica
-

Star Wars Celebration 2019 – oficjalny…

Rusza promocja Star Wars Celebration 2019, czyli imprezy organizowanej przez Lucasfilm dla fanów Gwiezdnych Wojen.

Michalina Reda
-

Supergirl – oto Lex Luthor z…

Lex Luthor pojawi się w serialu Supergirl. Zobaczcie pierwsze zdjęcie bohatera, w którego wciela się…

Co o tym sądzisz?