Microsoft pracuje nad stworzeniem algorytmów skalujących obraz dla nowych Xboksów
Microsoft spogląda łaskawym okiem w stronę technologii uczenia maszynowego. Korporacja prawdopodobnie przymierza się do stworzenia konsolowego odpowiednika technologii DLSS oraz FidelityFX.
Microsoft spogląda łaskawym okiem w stronę technologii uczenia maszynowego. Korporacja prawdopodobnie przymierza się do stworzenia konsolowego odpowiednika technologii DLSS oraz FidelityFX.
Pogoń za produkcją gier pracujących w wysokiej rozdzielczości trwa w najlepsze, a dziewiąta generacja ma być tą, która w końcu wprowadzi 4K na salony. Zarówno Xbox Series X jak i PS5 mają dysponować mocą obliczeniową pozwalającą na płynną rozgrywkę w UHD przy wysokiej liczbie klatek na sekundę, przynajmniej teoretycznie. Niestety, ta gotowość na upowszechnienie 4K wciąż jest mocno umowna, zwłaszcza w kontekście tak zasobożernych tytułów jak np. Cyberpunk 2077. Nawet najwydajniejsze pecety mają problem, aby uruchomić tę grę w UHD na maksymalnych ustawieniach graficznych.
Z pomocą przychodzą technologie pokroju DLSS oraz FidelityFX Super Resolution, które renderują obraz w niższej rozdzielczości, a następnie skalują ją do tej docelowej. Taki manewr pozwala zaoszczędzić mnóstwo mocy obliczeniowej, zastosowanie algorytmów sztucznej inteligencji umożliwia wyrenderowanie obrazu o jakości zbliżonej do natywnej przy zauważalnie wyższej płynności. I choć AMD FidelityFX, przystosowano do współpracy z ekosystemem Xboxa, Microsoft prawdopodobnie planuje wdrożyć autorskie algorytmy skalujące.
Redakcja serwisu TechSpot zauważyła, że na stronie korporacji pojawiły się dwa interesujące ogłoszenia o pracę. Firma poszukuje osoby na stanowisko Starszego Programisty oraz Głównego Programisty ds. Grafiki.
Ten pierwszy ma „zaimplementować algorytmy uczenia maszynowego w oprogramowaniu graficznym, które zachwycą miliony graczy” oraz „blisko współpracować z partnerami biznesowymi, aby opublikować oprogramowanie dla sprzętu wykorzystującego technologię uczenia maszynowego”. Wśród zadań Głównego Programisty wymieniono zaś rozwój narzędzi SDK, które pozwolą deweloperom w pełni wykorzystać potencjał układów graficznych.
Mimo iż Microsoft nie zdradza, czy dokładnie będą zajmować się nowi współpracownicy, opisy stanowisk dość jasno zarysowują ich rolę w zespole korporacji. To oni będą odpowiedzialni za wdrożenie technologii skalowania obrazu podobnej do tych, które opracowali specjaliści NVIDII oraz AMD. Główny Programista ma wszak pracować zarówno przy tytułach pecetowych, jak i xboksowych, a jego rolą będzie „zadbanie o to, aby wszystkie gry działały pięknie w najwyższej rozdzielczości i oraz klatkażu”.
Tym samym możemy przypuszczać, że za kilka(naście) miesięcy nowe algorytmy Microsoftu rzucą wyzwanie DLSS oraz FidelityFX Super Resolution, aby udoskonalić gry wydawane w xboksowym ekosystemie.
Źródło: TechSpot
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1977, kończy 47 lat
ur. 1966, kończy 58 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1992, kończy 32 lat