Płatna telewizja – polacy wolą kupować pojedyncze kanały
Płatna telewizja już niebawem przejdzie spore zmiany? Najnowsze badania potwierdzają, że Polacy wolą kupować dostęp do pojedynczych kanałów premium, a nie do całych pakietów.
Płatna telewizja już niebawem przejdzie spore zmiany? Najnowsze badania potwierdzają, że Polacy wolą kupować dostęp do pojedynczych kanałów premium, a nie do całych pakietów.
Płatna telewizja ma to do siebie, że oferuje widzom całe pakiety stacji telewizyjnych, a nie pojedyncze kanały. Jak wynika z najnowszych badań opublikowanych przez portal wirtualnemedia.pl, 48% badanych telewidzów zdecydowanie preferuje kupno pojedynczych kanałów, kosztem wykupywania całego pakietu.
Chęć takiej usługi najczęściej wyrażają abonenci nc+, a także sieci kablowej UPC.
Czytaj także: Netflix nie jest zagrożeniem dla telewizji? Wyniki oglądalności seriali
Największą popularnością wśród pojedynczych kanałów tematycznych cieszą się Discovery, HBO, Canal+ oraz National Geographic. 35% badanych chciałoby wykupić dostęp do tych kanałów. Dużą popularnością w tego typu modelu sprzedażowym cieszyłyby się też kanały sportowe. Co 4 ankietowany chciałby mieć możliwość kupna konkretnych kanałów pokazujących sport, takich jak: Eurosport, Polsat Sport, czy Canal+ Sport. Obecnie w ofertach każdej telewizji (zarówno satelitarnej i kablowej) wspomniane kanały znajdują się w pakietach.
W badaniach potwierdza się też, że zainteresowanie tego rodzaju ofertą rośnie. Rok temu usługą zainteresowanych było 45% badanych. Wynika to m.in. z rozwoju i popularyzacji usług VOD, których podstawowym atutem jest swobodny dostęp i wybór konkretnych treści. A tego w płatnej telewizji brakuje.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1964, kończy 60 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1974, kończy 50 lat