

Płatna telewizja ma to do siebie, że oferuje widzom całe pakiety stacji telewizyjnych, a nie pojedyncze kanały. Jak wynika z najnowszych badań opublikowanych przez portal wirtualnemedia.pl, 48% badanych telewidzów zdecydowanie preferuje kupno pojedynczych kanałów, kosztem wykupywania całego pakietu.
Chęć takiej usługi najczęściej wyrażają abonenci nc+, a także sieci kablowej UPC.
Czytaj także: Netflix nie jest zagrożeniem dla telewizji? Wyniki oglądalności seriali
Największą popularnością wśród pojedynczych kanałów tematycznych cieszą się Discovery, HBO, Canal+ oraz National Geographic. 35% badanych chciałoby wykupić dostęp do tych kanałów. Dużą popularnością w tego typu modelu sprzedażowym cieszyłyby się też kanały sportowe. Co 4 ankietowany chciałby mieć możliwość kupna konkretnych kanałów pokazujących sport, takich jak: Eurosport, Polsat Sport, czy Canal+ Sport. Obecnie w ofertach każdej telewizji (zarówno satelitarnej i kablowej) wspomniane kanały znajdują się w pakietach.
W badaniach potwierdza się też, że zainteresowanie tego rodzaju ofertą rośnie. Rok temu usługą zainteresowanych było 45% badanych. Wynika to m.in. z rozwoju i popularyzacji usług VOD, których podstawowym atutem jest swobodny dostęp i wybór konkretnych treści. A tego w płatnej telewizji brakuje.
Źródło: wirtualnemedia.pl

