PlayStation VR 2 będzie tanie i zaskakująco wydajne
Chociaż na premierę odświeżonych gogli wirtualnej rzeczywistości od Sony będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać, kiedy trafią na rynek, mogą nieźle na nim namieszać.
Chociaż na premierę odświeżonych gogli wirtualnej rzeczywistości od Sony będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać, kiedy trafią na rynek, mogą nieźle na nim namieszać.
Wiele wskazuje na to, że w dniu premiery PlayStation 5 nie będziemy mogli kupić gogli PS VR drugiej generacji. Nie dlatego, że Sony porzuca tę technologię. Wręcz przeciwnie, firma prawdopodobnie chce dopracować sprzęt, aby kusił klientów zarówno przystępną ceną, jak i wysoką wydajnością.
Dziennikarze z serwisu inverse.com zebrali przecieki oraz informacje patentowe z ostatnich tygodni, które przybliżają nam nieco pomysły Sony na wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w nowej generacji konsol. Największym zaskoczeniem może okazać się cena sprzętu – plotki sugerują, że za PS VR 2 zapłacimy 250 dolarów. Czyli mniej więcej tyle, ile Oculus liczy sobie za gogle w wersji Go oferujące doświadczenia VR w jakości typowej dla sprzętów mobilnych.
W tej stosunkowo niskiej cenie otrzymamy możliwość wyświetlania obrazu w rozdzielczości 2560x1440 pikseli przy odświeżaniu rzędu 120 Hz i 220-stopniowym polu widzenia. Nowe gogle mają przepracować na jednym ładowaniu do pięciu godzin i będą śledzić położenie gałki ocznej. Sony opatentowało także system śledzenia położenia głowy gracza korzystającego z hełmu VR. A w lepszym odczytywaniu tego, na jakie elementy spoglądamy, pomogą żyroskop i akcelerator, które mają trafić do nowego hełmu PS VR. Te ostatnie dodatki mogą okazać się najistotniejsze, gdyż pozwolą zredukować mdłości, jakie początkujący gracze odczuwają w wirtualnej rzeczywistości. Dzięki nim gogle będą w stanie precyzyjnie określić punkt skupienia ludzkiego wzroku i tak dostosować wyświetlanie obrazu, aby zminimalizować dezorientację błędnika.
Co więcej zmieni się także sposób wyświetlania obrazu – konsola będzie renderowała otoczenie w wysokiej rozdzielczości wyłącznie w tych partiach, na które spoglądamy. Reszta będzie wyświetlana w niższej jakości. Pozwoli to efektywniej zarządzać mocą obliczeniową konsoli i tworzyć doskonalsze, bardziej wiarygodne doświadczenia.
A w tym wszystkim najlepsze jest to, że w dniu startu konsoli Sony nie odetnie się od posiadaczy gogli PS VR pierwszej generacji – te wciąż będą kompatybilne z tytułami VR nowej generacji.
Źródło: inverse.com / Zdjęcie: Sony
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat