Poznaliśmy szczegóły na temat „H1Z1” – zombie MMO od Sony
Moda na gry w klimatach zombie apokalipsy trwa dalej. Kolejną firmą, która chce spróbować swoich sił w tym temacie jest Sony Online Entertainment.
Moda na gry w klimatach zombie apokalipsy trwa dalej. Kolejną firmą, która chce spróbować swoich sił w tym temacie jest Sony Online Entertainment.
Wgłębiając się w szczegóły od "H1Z1" możemy oczekiwać naprawdę solidnej produkcji, która odświeży trochę temat zombie. Grę będzie należała do gatunku MMO. Niestety w świecie gry będą istniały mikrotransakcje, ponieważ należeć będzie ona do modelu free-to-play. Akcja ma dziać się 15 lat po wybuchu epidemii w post apokaliptycznym świecie zniszczonym przez wirusa. Za główne zadanie uchodzić będzie zbieranie surowców, budowanie, tworzenie narzędzi oraz walka z nieumarłymi, dziką fauną oraz innymi ludźmi, którzy przetrwali. Areną akcji będą Stany Zjednoczone, gdzie będziemy podróżować po miastach oraz lasach. Z czasem jak zapowiada producent, świat będzie zbogacany o nowe lokacje.
W dziesiątkach gier przerabialiśmy już system craftingu czy współpracy. Według słów John’a Smedley’a, szefa SOE gra powinna się w tym aspekcie różnic diametralnie od tego, co już widzieliśmy. Zaczynając od bardzo złożonego system tworzenia broni i narzędzi, który ma pozwolić na tworzenie tego co chcemy. Miejmy nadzieję, że na zapewnieniach się nie skończy i do tworzenia narzędzi nie będziemy potrzebowali dwóch czy trzech surowców.
[image-browser playlist="585563" suggest=""]
To co jednak przykuwa najbardziej uwagę to sposób, w jaki będziemy stawiać schronienia. Do budowy używać będziemy różnego rodzaju surowców. Drewno na przykład pozyskamy z lasu, ale najpierw trzeba będzie ściąć drzewo. To tylko przedsmak tego co nas czeka, ponieważ system budowy ma się charakteryzować stylem sandboxów, gdzie będziemy mieli dowolność w budowie tego co chcemy. Jeżeli zachce nam się budowy farmy to będziemy mogli taką zbudować, ale jeśli jesteśmy fanami The Walking Dead to nie będzie problemu z wzniesieniem więzienia.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć wielką fortecę z odpowiednim silnym uzbrojeniem w celu obrony przed przeciwnikami. To wszystko rodzi możliwości naprawdę ciekawej gry. Gracze będą mogli łączyć się w gangi tudzież sojusze i grać tak jak chcą. Nic im nie będzie z góry narzucone, więc jeśli będą chcieli stworzyć pułapki w postaci opuszczonego budynku będą to mogli zrobić. Spodoba się im schronienie, które ktoś wybudował to nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby je przejąć. Oczywiście, jeśli ktoś nie będzie chciał zabijać to będzie mógł zostać farmerem i dbać o plony.
[image-browser playlist="585564" suggest=""]
"H1Z1" ma działać na next-genowym silniku o nazwie Forgelight. Nie znamy liczby osób, które będą mogły się bawić na jednym serwerze, ale odpowiedzi szefa SOE na pytanie dotyczące różnic między ich produkcją a innymi grami o zombie może sugerować duża liczbę. Stwierdził on, że gra "będzie miała możliwość utrzymania tysięcy graczy na serwerach hostowanych przez SOE z różnymi typami zasad". "H1Z1" zostanie wyposażone w bogaty zestaw funkcji społecznych od zwykłego czatu głosowego poprzez rozmowy ograniczające się tylko do naszego gangu oraz wiele innych jeszcze niesprecyzowanych funkcji.
W niedługim czasie powinniśmy poznać jeszcze więcej szczegółów na temat gry. "H1Z1" ma ukazać się w pierwszej kolejności na PC.
[image-browser playlist="585565" suggest=""]
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1998, kończy 26 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1949, kończy 75 lat
ur. 1970, kończy 54 lat