Restauratorzy nie chcą rozmawiać ze sztuczną inteligencją od Google
W zeszłym roku firma Google zaprezentowała funkcjonowanie sztucznej inteligencji Duplex, która potrafi prowadzić rozmowy kontekstowe. Po kilku miesiącach jej funkcjonowania okazało się, że ludzie nie chcą z nią rozmawiać.
W zeszłym roku firma Google zaprezentowała funkcjonowanie sztucznej inteligencji Duplex, która potrafi prowadzić rozmowy kontekstowe. Po kilku miesiącach jej funkcjonowania okazało się, że ludzie nie chcą z nią rozmawiać.
Kiedy po raz pierwszy zaprezentowano możliwości asystenta głosowego Google Duplex, wiele osób złapało się za głowę. Rozmowy prowadzone przez tę sztuczną inteligencję brzmiały tak naturalnie, że rozmówcy mogli nie zorientować się, iż rozmawiają z maszyną. Nic więc dziwnego, że przedstawiciele firmy poinformowali, że maszyna będzie informować rozmówcę o tym, że dzwoni do niego sztuczna inteligencja. Jak się jednak okazało, decyzja ta odniosła niespodziewany efekt.
Osoby, do których dzwonił Duplex, zaczęły przerywać rozmowy. Nie dlatego, że nie godziły się na konwersację z maszyny, byli przerażeni tym, jak realnie brzmi głos ich cyfrowego rozmówcy.
Dziennikarze serwisu The Verge dotarli do restauratorów, którzy mieli możliwość porozmawiania z asystentem Google Duplex i postanowili zakończyć rozmowę bez przyjmowania rezerwacji:
Według relacji dziennikarzy The Verge niektórzy zrywali połączenie, gdyż byli przekonani, że mają do czynienia ze SPAM-em i robot za chwilę spróbuje im coś wcisnąć. Asystent Google Duplex okazał się zbyt dobry do swojej pracy i nie można wykluczyć, że jeszcze przez wiele miesięcy spotka się z oporem ze strony ludzkich rozmówców. Najprawdopodobniej nie jesteśmy jeszcze gotowi na nadejście ery robotów, które rozmawiają z człowiekiem jak równy z równym.
Źródło: Futurism
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1973, kończy 51 lat
ur. 1973, kończy 51 lat
ur. 1985, kończy 39 lat
ur. 1969, kończy 55 lat
ur. 1956, kończy 68 lat