Szef Larian Studios: serwisy streamingowe są bardziej interesując niż konsole nowej generacji

Swen Vincke uważa, że to w technologii chmurowej powinniśmy dostrzegać przyszłość rynku gier, gdyż dzięki niej uda się pokonać ograniczenia sprzętu, którym dysponuje gracz.

Swen Vincke uważa, że to w technologii chmurowej powinniśmy dostrzegać przyszłość rynku gier, gdyż dzięki niej uda się pokonać ograniczenia sprzętu, którym dysponuje gracz.

Emil Borzechowski

Emil Borzechowski

Tagi:  google 

Mimo iż Nvidia od wielu miesięcy utrzymuje serwery swojej usługi GeForce NOW w wersji beta, a Google w tym roku uruchomi usługę Stadia, do grania w chmurze wiele osób wciąż podchodzi sceptycznie. W tym gronie nie znajdziemy jednak Swena Vinckego z Larian Studios. Szef studia odpowiedzialnego za takie gry jak Divinity: Original Sin II – Definitive Edition oraz Baldur's Gate III jest bardzo optymistycznie nastawiony do tej technologii. W wywiadzie dla serwisu wccftech.com Vincke przyznał, że nowe konsole nie fascynują go aż tak bardzo jak możliwości wynikające z wykorzystania chmury obliczeniowej.

Zauważył on, że już dziś powszechnie wykorzystuje się pamięci SSD w pecetach, zatem wdrożenie ich do konsol nowej generacji nie będzie żadną rewolucją. Za to serwisy pokroju Google Stadia mogą na dobre zrewolucjonizować branżę gier:

Dają deweloperom coś więcej. W centrum przetwarzania danych maszyny są ze sobą zespolone, co oznacza, że możemy rozważyć wdrożenie takich mechanizmów jak elastyczne renderowanie, możemy zaangażować kilka serwerów do przeprowadzenia wspólnej symulacji zjawisk fizycznych, których przeliczenie nie jest możliwe przy wykorzystaniu klasycznego sprzętu.

Vincke nie zaprzecza temu, że nowa generacja konsol zaoferuje znacznie większą moc obliczeniową, twierdzi jednak, że nie zmieni podejścia do pracy nad kolejnymi produkcjami. Deweloperzy będą funkcjonować według takich samych schematów i założeń jak podczas pracy nad dotychczasowymi grami pecetowymi i konsolowymi. Z kolei przejście na pisanie gier np. pod Stadię umożliwiłoby uwolnienie się z oków ograniczeń sprzętowych. Pozwoliłoby stworzyć produkcje cechujące się m.in. znacznie bardziej kompleksowym podejściem do fizyki obiektów.

Podobne stanowisko o graniu chmurze prezentuje Phil Harrison odpowiedzialny za rozwój Stadii. Podkreśla, że największą siłą platformy Google będą niemal nieograniczone zasoby mocy obliczeniowej dostępnej na żądanie. Tylko odpalając gry w chmurze twórcy będą mogli w pełni zrealizować swoje ambicje, bez ograniczania ich mocą obliczeniową urządzenia, na którym odpalane będą gry.

Do tych słów należy podchodzić z odpowiednim dystansem. Wszak usługi streamingowania gier są dopiero we wczesnej fazie rozwoju i nie powstały jeszcze zaawansowane produkcje, które od początku projektowano z myślą o odpaleniu na Stadii czy GeForce NOW. Nie wiadomo zatem, czy ten potencjalnie nieograniczony zasób mocy obliczeniowej rzeczywiście umożliwiłby stworzenie gier znacząco odstających swoją jakością i poziomem skomplikowania od tytułów, które dziś zgarniają najwyższe noty w naszych recenzjach.

Źródło: wccftech.com / Zdjęcie: Google

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV