Sztuczna inteligencja od Google zamawia bilety do kina

Użytkownicy Google Duplex ze Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii otrzymali do dyspozycji nowe inteligentne narzędzie – asystent Google zamówi w ich imieniu bilety do kina.

Użytkownicy Google Duplex ze Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii otrzymali do dyspozycji nowe inteligentne narzędzie – asystent Google zamówi w ich imieniu bilety do kina.

Emil Borzechowski

Emil Borzechowski

Tagi:  google 

Zaprezentowany w ubiegłym roku asystent Google Duplex miał zmienić sposób, w jaki korzystam z telefonów. Usługę zaprojektowano w taki sposób, aby była w stanie zautomatyzować cały szereg czynności i np. zadzwonić do restauracji, aby zarezerwować nam stolik. W tym celu opracowano sztuczną inteligencję wyszkoloną w przetwarzaniu języka naturalnego, która jest zdolna do komunikowania się w iście ludzki sposób.

Zapał Google do automatyzowania naszego życia nie maleje. Podczas tegorocznej konferencji Google I/O 2019 przedstawiciele korporacji zapowiedzieli, że wyszkolą algorytm do wykonywania kolejnej czynności – zamawiania biletów do kina. Na jej udostępnienie nie trzeba było zbyt długo czekać. Firma wdrożyła tę funkcję do Asystenta, dzięki czemu użytkownicy telefonów z Androidem z Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych mogą szybciej i sprawniej zaplanować wypad do kina.

Aby skorzystać z nowej opcji, należy uruchomić Asystenta Google i poprosić go o wyszukanie godzin wyświetlania pożądanej produkcji. Naciśniecie przycisku „Kup bilet” przy wybranej godzinie przeniesie klienta do systemu rezerwacyjnego, który pozwoli wybrać miejsca i przeprowadzić proces płatności za pośrednictwem karty zarejestrowanej w przeglądarce Google Chrome. W przeciwieństwie do systemu rezerwacji restauracji, w tym przypadku Duplex nie wykonuje połączeń telefonicznych, zamówienie składane jest drogą elektroniczną. Do wdrożenia usługi konieczne było podpisanie umowy partnerskiej z przeszło 70 sieciami kinowymi oraz stronami do rezerwacji biletów. Współpracę z Google nawiązali przedstawiciele takich firm jak AMC, Fandango, MJR Theaters, Movietickets.com oraz Oden.

Choć zasięg nowej funkcji jest mocno ograniczony, można mieć cichą nadzieję, że w niedalekiej przyszłości zostanie wdrożona również do polskiego Asystenta. W końcu zarówno rodzime multipleksy jak i większe kina niezależne w Polsce mają systemy elektronicznej rezerwacji biletów, które wystarczy przystosować do współpracy z systemem od Google.

Źródło: The Verge / Zdjęcie: Google

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV