Technologia od Hyprsense przeniesie naszą mimikę do Fortnite'a
Epic Games, twórcy gry Fortnite, przejęli firmę wyspecjalizowaną w generowaniu mimiki twarzy wirtualnych awatarów w oparciu o nagranie przechwycone przez kamerę internetową.
Epic Games, twórcy gry Fortnite, przejęli firmę wyspecjalizowaną w generowaniu mimiki twarzy wirtualnych awatarów w oparciu o nagranie przechwycone przez kamerę internetową.
Fortnite’a od dawna nie można postrzegać wyłącznie w kategoriach gry komputerowej. Owszem, trzonem tej produkcji nadal są zmagania w trybie battle royale, ale deweloperzy coraz częściej traktują ją jako wszechstronną platformę rozrywkową. W Fortnite organizowano już koncerty i pokazy filmowe, a wkrótce imprezowy tryb Party Royale może ułatwić komunikowanie się z innymi graczami za pośrednictwem narzędzia do generowania mimiki twarzy.
Studio Epic Game przejęło bowiem twórców technologii do analizowania i odtwarzania ekspresji wyrażanej za pośrednictwem skurczów mięśni mimicznych. Narzędzia opracowane przez Hyprsense pozwalają z dużą precyzją reprodukować wyraz twarzy użytkowników w oparciu o obraz przechwycony przez kamerę internetową. Algorytmy sztucznej inteligencji analizują położenie kluczowych punktów mimicznych twarzy gracza i przekładają je na ruch trójwymiarowego awatara.
Na poniższym materiale można zobaczyć, jak ta technologia sprawdza się w praktyce:
Powyższe nagranie jest materiałem promującym aplikację Hyprmeet opracowaną przez Hyprsense. Oprogramowanie służyło do generowania cyfrowych awatarów na potrzeby wideokonferencji i funkcjonowało w wersji beta od września tego roku. Niestety wraz z przejęciem Hyprsense przez Epic Games zostało wycofane z dystrybucji, choć z pewnością o tej technologii wkrótce zrobi się głośno. Jak sugerują dziennikarze The Verge, takie narzędzie stanowiłoby doskonałe uzupełnienie trybu Party Royale.
W oświadczeniu opublikowanym na stronie Hyprsense dyrektor technologiczny Epic Games Kim Libreri wspomina, że dzięki przejęciu Hyprsense firma będzie mogła przyspieszyć wdrażanie innowacyjnych rozwiązań związanych z tworzeniem cyfrowych bohaterów i „oddać twórcom pełną kontrolę nad wyrażaniem swojej wizji w najdrobniejszych niuansach”.
Choć Libreri nie ujawnił, do czego dokładnie zostanie wykorzystana technologia od Hyprsense, wdrożenie jej do Party Royale wydaje się idealnym rozwiązaniem. Dzięki temu Fortnite będzie w stanie zrobić kolejny krok w stronę przeistoczenia w cyfrową platformę społecznościową. Możliwość przecyzyjnego odwzorowywania emocji graczy zauważalnie poprawi komfort komunikacji.
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1998, kończy 26 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1949, kończy 75 lat
ur. 1970, kończy 54 lat