Telewizja Polska znika z YouTube. Czy to dobra decyzja?
Telewizja Polska już niebawem przestanie istnieć w serwisie YouTube. Jacek Kurski - nowy prezes TVP zapowiada zmiany i rozwój własnego serwisu VOD, który ma konkurować z Netflixem.
Telewizja Polska już niebawem przestanie istnieć w serwisie YouTube. Jacek Kurski - nowy prezes TVP zapowiada zmiany i rozwój własnego serwisu VOD, który ma konkurować z Netflixem.
Telewizja Polska stawia na rozwój własnej platformy VOD - taką informację w zeszłym tygodniu przekazał nowy szef TVP - Jacek Kurski. Serwis ten - wg. zapowiedzi Kurskiego - ma konkurować nie tylko z platformami Player.pl i Ipla, ale również z Netflixem. Pomóc w zyskaniu widzów w internecie ma całkowite wycofanie się TVP z portalu YouTube i przeniesienie wszystkich treści do swojego autorskiego serwisu.
Jak podaje portal WirtualneMedia.pl, Telewizja Polska w serwisie YouTube jest bardzo popularna i gromadzi blisko pół miliona widzów, łącznie na 18 kanałach. Eksperci rynku są podzieleni. Uważają, że decyzja o wycofaniu się z YouTube jest sporym błędem, ale zdają sobie sprawę, że tylko w ten sposób można budować swój własny serwis VOD. Barbara Sołtysińska, prezes LifeTube na łamach Wirtualnych Mediów nazywa tę decyzję absurdalną i nierozsądną. Zauważa, że władze TVP nie rozumieją trendów w nowych mediach i siły serwisu YouTube, z którego w Polsce korzysta blisko 20 mln widzów.
Czytaj także: Tomasz Lis na żywo w serwisie Onet.pl
Inaczej o decyzji TVP wypowiada się Tomasz Plata, ekspert w dziedzinie mediów cyfrowych. Twierdzi, że decyzja nie jest głupia, bowiem Telewizja Polska już dawno powinna ograniczyć publikację swojego kontentu na zewnętrznych serwisach i budować w internecie markę swojego własnego serwisu VOD. Dodaje też, że podobnie działa zarówno Polsat jak i TVN. Plata z dystansem podchodzi do informacji o rywalizowaniu z Netflixem. Uważa, że TVP ma duże problemy z kreowaniem strategii online, a Netflix ma w Polsce zupełnie inną misję i cele, które w dalszym okresie czasu przyniosą marce masę korzyści.
Wirtualnemedia.pl zauważają też, że Telewizja Polska radzi sobie bardzo dobrze nie tylko na YouTube, ale też w innych serwisach społęcznościowych takich jak Twitter (ponad pół miliona obserwujących) i Facebook (2,7 mln fanów).
Źródło: wirtualnemedia / Fot. TVP
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1964, kończy 60 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1974, kończy 50 lat