W roku 2015 niewielka ekipa deweloperów z No Matter Studios ujawniła światu swoją nową produkcję, zatytułowaną Prey for the Gods. Gra łączy w sobie założenia z Shadow of the Colossus z elementami survivalu. Teraz poinformowano, że gra zmienia tytuł, ze względu na podobieństwo do konkurencyjnego Prey.
Czytaj także: Valve wprowadza kontrowersyjne zmiany w systemie prezentów na Steamie
Jak informują twórcy z No Matter Studios, początkowo rozważali oni wejście na drogę sądową, jednak ostatecznie nie zdecydowali się na taki krok, aby nie tracić pieniędzy, które udało im się zebrać w serwisie Kickstarter.
Mogliśmy walczyć i myśleliśmy o tym. Walka jednak trwałaby długo i mogłaby być bardzo kosztowna. Nie chcieliśmy wydawać naszych cennych środków z Kickstartera i nie chcieliśmy też prosić o dodatkowe fundusze na ten cel. Wykorzystywanie środków od wspierających na coś, co nie byłoby związane z procesem twórczym lub nagrodami dla wspierających wydawało nam się okropne. Nawet jeślibyśmy wygrali, to wymagałoby to nakładu finansowego i naszym zdaniem nie było warto.
Ostatecznie zdecydowano się nieznacznie zmienić tytuł - od teraz gra nazywa się Prey for the Gods, co łączy w sobie dwa angielskie słowa "prey" oraz "pray", a więc "polować" i "modlić się".
Źródło: dualshockers.com / fot. No Matter Studios