WalkOVR to kompaktowy system rozpoznawania ruchu, który podbił Kickstartera
Na rynku istnieje mnóstwo systemów ruchowych dla rzeczywistości wirtualnej. Niestety, większość z nich jest albo zbyt droga, albo zbyt toporna, aby sprawdziła się w domowym salonie. WalkOVR rozwiązuje oba te problemy.
Na rynku istnieje mnóstwo systemów ruchowych dla rzeczywistości wirtualnej. Niestety, większość z nich jest albo zbyt droga, albo zbyt toporna, aby sprawdziła się w domowym salonie. WalkOVR rozwiązuje oba te problemy.

Wirtualna rzeczywistość stwarza wiele okazji do spojrzenia na gry pod zupełnie innym kątem. Otrzymując możliwość bezpośredniego wcielenia się w bohatera, możemy po części poczuć się jego częścią. Niestety, nawet najlepsze gogle VR domyślnie śledzą tylko trzy obiekty w przestrzeni - gogle oraz kontrolery ruchu. W pudełku od Oculusa czy Vive'a nie znajdziemy zaawansowanych systemów śledzenia położenia gracza.
Na rynku dostępne są oczywiście najróżniejsze bieżnie czy kombinezony, które mają w pełni przełożyć ruch naszego ciała na to, co dzieje się na ekranie. Ale są one tak drogie i wielkie, że większość graczy nie może pozwolić sobie na ich zakup. Projektanci WalkOVR postanowili coś z tym zrobić i zaprezentowali światu czujniki lokalizujące, które są stosunkowo przystępne cenowo i bez problemu będziemy mogli korzystać z nich w niewielkim salonie.
WalkOVR do elektroniczne opaski, które zakładamy na nogi oraz korpus i są tak lekkie, że szybko zapomnimy o nich podczas zabawy. Nie jest to być może najbardziej precyzyjny system śledzenia ruchu, ale stanowi ciekawe uzupełnienie dla klasycznych kontrolerów VR. Gadżet możemy wykorzystać m.in. z goglami HTC Vive, Oculus Rift, Oculus Go, Gear VR oraz - w ograniczonym stopniu - PSVR. Do obsługi WalkOVR z pewnością trzeba się przyzwyczaić, gdyż korzystanie z kontrolera przypomina bieganie w miejscu:
W najbardziej dynamicznych tytułach WalkOVR prawdopodobnie nie zastąpi pada, ale w mniej wymagających grach może okazać się ciekawą alternatywą dla gałek analogowych. Zwłaszcza że obecnie system można kupić na Kickstarterze za 169 $. To dość rozsądna cena w porównaniu do innych systemów ruchowych. Użytkownikom serwisu bardzo przypadła do gustu: projekt WalkOVR został sfinansowany w cztery godziny, a na 20 dni przed zakończeniem akcji jej pomysłodawcy zebrali przeszło 57 tysięcy dolarów z 25 tysięcy potrzebnych do realizacji przedsięwzięcia.
System WalkOVR można wesprzeć na zbiórce pod tym linkiem. Jeśli wszystko pójdzie po myśli projektantów, gadżet trafi do sprzedających pod koniec roku.
Źródło: UploadVR / Zdjęcie: WalkOVR



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

