

WEBTOON Entertainment odnotowało stratę operacyjną w wysokości 26,63 mln dolarów za pierwszy kwartał 2025 r., co oznacza gwałtowne odwrócenie trendu w stosunku do zeszłego roku, gdy firma mogła się pochwalić zyskiem w wysokości 14,19 mln dolarów. Zaliczyła również stratę netto w wysokości 21,97 mln dolarów.
Pomimo strat kwartalne przychody WEBTOON pozostały stabilne na poziomie 325,71 mln dolarów. Roczny spadek to zaledwie 0,3%. Mimo to oznacza to pierwszy spadek przychodów firmy od czasu jej wejścia na giełdę w czerwcu 2023 r. i odzwierciedla zmianę zarówno globalnych trendów rynkowych oraz zawirowań walutowych.
Ponadto firma podkreśliła silny wzrost w sektorze reklamowym i adaptacjach webtoonów. W porównaniu do poprzedniego roku przychody z reklam wzrosły o 7,8%, a z adaptacji własności intelektualnych wzrosły o 11,8%. Według WEBTOON te wyniki są zasługą przebudowy aplikacji (wzrost o 19% liczby aktywnych użytkowników), w której wprowadzono rekomendacje treści oparte na AI i krótkie podglądy wideo, zaprojektowane w celu zwiększenia wykrywalności zaangażowania czytelników.
Japonia pozostaje najsilniejszym motorem napędowym przychodów firmy, ponieważ stanowi 50% całkowitych przychodów w I kwartale. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników w Japonii wzrosła o 3,7% w porównaniu do 2024 roku, osiągając 21,9 milionów. Średni przychód na subskrybenta w Japonii wyniósł 22,30 dolarów, znacznie wyprzedzając Koreę Południową (7,50 dolarów) i inne regiony (6,50 dolarów).
Japońska platforma firmy, LINE Manga, zajęła również pierwsze miejsce pod względem przychodów we wszystkich sklepach z aplikacjami w Japonii w pierwszym kwartale, co wzmocniło dominującą pozycję WEBTOON w regionie.
WEBTOON Entertainment Inc. - czym się zajmuje?
WEBTOON Entertainment jest globalną firmą rozrywkową, która jest światowym liderem i pionier mobilnego formatu komiksów internetowych. Platforma CANVAS UGC umożliwia każdemu zostanie twórcą, a wiele adaptacji WEBTOON trafiło do serwisów Netflix, Prime Video czy Crunchyroll.
Z usług WEBTOON Entertainment korzysta miesięcznie 150 milionów aktywnych użytkowników. Obejmuje powiązane marki i platformy, takie jak WEBTOON czy Wattpad (wiodąca na świecie platforma z powieściami internetowymi), Studio N, Studio LICO, WEBTOON Unscrolled, LINE Manga, eBookJapan i wiele innych.
Czytaj więcej: George R.R. Martin nie próżnuje. Oto nowy projekt twórcy Gry o tron
Źródło: animemojo.com

